הותר היום (שני) לפרסום כי פרקליטות מחוז דרום הגישה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד יעקב אבו אל-קיעאן, אזרח ישראלי תושב חורה שבנגב, בחשד כי עמד בקשרים אסורים עם גורם לבנוני-עיראקי ובאמצעותו עם גורמי מודיעין איראנים, להם אף העביר מידע.

על פי כתב האישום, במסגרת הקשרים העסקיים של איש העסקים בן ה-47, נוצר קשר בינו לבין אזרח עיראקי בשם ח'יידר, המתגורר בתורכיה ובעיראק. לקראת הבחירות שהיו בישראל, הצטרף הנאשם לרשימת תל"מ, ופרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות עם בכירים בתל"מ ובכחול לבן, שביניהם בוגי יעלון ובני גנץ ובשיחות עם ח'יידר, פיאר הנאשם את עצמו, טען כי הוא נמנה בין מקבלי ההחלטות במדינה, כי הוא חבר קבינט וכי מדינת ישראל עתידה לבצע פעולות תקיפה בקרוב.

עוד עלה, כי במספר רב של מועדים, מסר אבו אל-קיעאן לח'יידר מידע שנודע לו, בישראל, אודות פעילותם של כוחות הבטחון בישראל, פעילותו של שר הבטחון בני גנץ, ועסקאות צבאיות שנעשו בין ישראל לארצות הברית ועוד, מידע שנודע לנאשם מהתקשורת, או מקשריו עם אנשים שונים בישראל. על פי כתב האישום, איש העסקים עשה כן, על מנת להעלות את ערכו בעיני האיראנים ולקבל תמורה עבור המידע שמסר, שכן ח'יידר אמר לו, כי יש אנשים בכירים מטהראן שמתעניינים בו ורוצים לפגוש אותו.

במהלך הקשר, ניסו השניים לתאם מפגש עם האיראנים, בהסכמת אל-קיעאן ובעידודו, במדינות שונות, החל מעיראק, ירדן, טורקיה ומדינות אחרות, אך ללא הצלחה. כאשר ניסו לתאם מפגש בדובאי, סורב ח'יידר לבקשתו לקבלת ויזה לנסיעה לדובאי והוא אף ביקש את עזרתו של איש העסקים מול שב"כ, אשר הבטיח שיסייע לו.

עוד עלה, כי השניים ניסו להסוות את מהות הקשר ביניהם בכך שדיברו גם על מסחר, באופן שנחזה להיות כאילו הקשר ביניהם תמים, והתכנון למפגש עתידי הוא על רקע מסחרי. כמו כן, לא העלו על הכתב חלק ניכר מהשיחות ביניהם, אלא דיברו בוואטצאפ. בנוסף, התגלה כי אל-קיעאן מסר ביודעין לאויב או בשבילו, ידיעה שעלולה להיות לתועלת האויב, ויש במעשיו אלו כדי לפגוע בביטחון המדינה.