עו"ד מיכאל כרמל, סנגורו של משה איבגי, התייחס היום (שני) בראיון לענת דוידוב בתכנית "איפה הכסף?" ברדיו 103FM לגזר הדין שהוטל היום על איבגי, אחרי שבית המשפט המחוזי החליט לשלוח אותו ל-11 חודש מאסר בפועל בגין עבירות מין: "זה גזר דין חמור מאוד, חמור יתר על המידה". 

עו"ד כרמל נשאל כיצד קיבל איבגי את גזר הדין וענה כי "הוא בהלם. עורכי הדין הכינו אותו לכך שלאור הרעש הציבורי, רוב הסיכויים שיקבל עונש של מאסר בפועל, אבל לא חשבנו שהוא יהיה כזה חמור".

עוד אמר כרמל כי "גזר הדין לא עומד בפרופורציות לנזק שמשה איבגי סופג כבר חמש שנים, למהות המעשים שהורשע בגינם ולדרך שבה התנהל ההליך. מבחינת הציבור במדינת ישראל, שופטי המקלדת, משה איבגי כבר מזמן היה צריך לעבור סקילה בכיכר העיר, תלייה או הוצאה להורג".

עו"ד כרמל מתח ביקורת על התנהלות התקשורת ואף יצא נגד חלק מהנשים שסיפרו בתקשורת על המעשים של איבגי כלפיהם: "לשמחתי הרבה ישנה מערכת משפט שדנה בראיות, בתלונות ובדברים שהמשטרה ביררה וחקרה. כל יתר הרעש בתקשורת, כשמו כן הוא – רעש, שלא היה ולא נברא. אני מכיר את חומר החקירה בתיק, אני מכיר חלק נכבד מהגרסאות של הנשים שהתראיינו מתחת לכל עץ רענן. חלק נכבד מהן אמרו דברים אחרים לחלוטין בחקירה משטרתית, בעוד למצלמה אמרו דברים אחרים. יש כאלה שאני מקבל את גרסתן, ויש כאלה שאני לא מאמין להן בכלל".

השחקן משה איבגי בבית המשפט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)
השחקן משה איבגי בבית המשפט (צילום: ראובן קסטרו, וואלה!)

על הכוונה להגיש ערעור, אמר עו"ד כרמל: "אנחנו מתכוונים להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי על חומרת העונש, ולאחר מכן נשקול אם יש טעם להגיש ערעור לבית המשפט העליון על ההרשעה הלא נכונה של בית המשפט המחוזי". עוד הוסיף, "ברור לי שהמדינה, שביקשה עונשים יוצאי-דופן שיוטלו על איבגי, תגיש ערעור על חומרת העונש שניתן היום. זה מובן מאליו. המדינה תגיש ערעור כי הם יכולים, אין אף אחד שמנהל ביקורת עליהם, אותו גוף מנהל את התיק ומגיש ערעור".

עו"ד כרמל הדגיש: "נעכב את ביצוע כניסתו של איבגי למעצר עד חודש ספטמבר, כדי לאפשר לכל הצדדים לשקול שיקולים משפטיים".

בהמשך, ענת דוידוב הקריאה סעיף מתוך כתב האישום נגד איבגי, בו מתואר כיצד איבגי תקף את א' בפינת קפה באחד מימי הצילום של סרט שצולם באוגוסט 2012. איבגי ליטף את גבה של א', וכאשר שאלה אותו מה הוא עושה, השיב לה שהפרצה קוראת לגנב. ביום צילומים אחרים, נצמד אליה בהפסקה בין הצילומים, חיבק אותה חזק ולא הרפה, קירב את פיו לאוזניה ואמר שהוא רוצה לקיים איתה יחסי מין.

עו"ד כרמל התייחס לאישום: "באישום הזה, איבגי לקח אחריות על המעשים. הוא אמר שהוא לא זוכר בדיוק את ההתרחשויות, אבל בעימות בינו לבין המתלוננת באישום הזה, הוא אמר שהוא מאמין לכל מילה שלה. לטעמי, בית המשפט שגה בכך שכינה את האירועים האלה פליליים".

עוד הוסיף כרמל כי "לטעמי, מדובר באירועים מתחום המוסר ולא מתחום המשפט הפלילי, אבל לצערי הכרעת הדין בעניין הזה חלוטה, ואנחנו צריכים להתמודד עם זה שחיבוק חברי שהתחיל בהסכמה, עם הצעה מגונה ככל שתהיה, נחשב למעשה מגונה בפעם הראשונה בתולדות מדינת ישראל. אני מכיר את חומר הראיות, שמעתי את המתלוננת, והחיבוק בין איבגי לבינה החל בהסכמה. מה שהפך אותו מבחינתה למגונה, זו ההערה שלו בסוף החיבוק – לדעתי זה לא חוצה את הרף הפלילי של מעשה מגונה".