רותם בר שלום, אמה של אילן שנספתה באסון נחל צפית, שוחחה הבוקר (שלישי) עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM והתייחסה להסכם הגישור שעליו הודיעה אתמול הפרקליטות, לפיו משפחות ההרוגים ונפגע אחד באסון יפוצו ב-24 מיליון ש"ח.

"חשוב לי לציין שאנחנו המשפחה שלא נכנסה בתוך ההליך הזה" הבהירה בר שלום, והוסיפה כי היא "מבינה שההליך עצמו בכלל עוד לא סגור. מה שאפשר להגיד, שמי שאחראים בעצם על הפרסום שלכם זו פרקליטות המדינה שמתנהלת בשערורייה פעמיים. האחת, הולכת ומפרסמת כביכול נסגר הליך הגישור, בפעם השנייה היא לא מדייקת".

היא הדגישה כי הפרקליטות לא מדייקת מכיוון ש"משפחתי שמראש לא הלכה להליך הגישור. הליך כזה מאלץ אותי לתמחר את שווי החיים של הבת שלי, את הנזק שנגרם לאחיה הקטן ולנו. במקום לדבר על במקום לדבר על הערכים, על האחריות, על המנהיגות, על בריחה מאחריות, על האירוע הולכים ומתעסקים בתפאורה ומדברים על כסף".

בר שלום הפרידה בין פרקליטות מחוז דרום שאחראית על ההליך הפלילי ואמרה עליה כי היא "עושה את העבודה בצורה מצוינת וסבלנית", ולבין "מי שפישל, פרקליטות מחוז מרכז או מי שפנו עם התביעה הנזיקית".

היא הסבירה בסוף דבריה כי משפחתה הלכה "במסלול אחר. פנינו לבג"ץ שדחה אותנו על הסף שביקשנו לטפל בסוגיית משרד הביטחון והחינוך שמציגים מצג שווא שהמכינות תחת פיקוח ממשלה, מה שלא קורה; ופה ההתרשלות של משרדי הממשלה ואנחנו רוצים לתבוע את אותם בהליך נזיקי. אבל אני רוצה ששופט יפסוק ויהיה דיון ערכי וחשוב, שלא יחרטטו אותי".

מהפרקליטות נמסר בתגובה כי "אנו משתתפים בצערן של כל המשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון. בטרם הפרסום עודכנו כל המשפחות הכלולות בהסכם. משפחתה של אילן בר-שלום ז"ל לא הגישה תביעה נגד המדינה, מסיבותיה שלה. מאחר שהמשפחה לא היתה חלק מההליך המשפטי וההסכמות אינן נוגעות אליה, היא לא עודכנה".