מנכ"לית עמותת 'כולן' ברכה ברד שוחחה היום (שלישי) עם אראל סג"ל וחן ליברמן בתוכניתם ב-103FM וביקרה בחריפות את גזר דינו של השחקן משה איבגי, שהורשע בהטרדה מינית ומעשים מגונים בארבע נשים ונידון אתמול ל-11 חודשי מאסר: "גזר הדין הוא דוגמה לאוזלת ידה של מערכת המשפט בטיפול בעבירות מין", אמרה.

"הנפגעות של איבגי נמצאות בכל מקום, יש עשרות נשים שנפגעו מהבן אדם הזה שלא לקחת ולו קמצוץ של אחריות למעשיו ואני לא חושבת ש-11 חודשים בפועל זה עונש ראוי. מצד שני זה הרבה פחות בזוי ממה שהיה בשלב הראשון בו רצו לשלוח אותו הביתה עם סטירה על היד".

ברד הסבירה מדוע גזר הדין אינו עונש מספק ביחס לכמות המקרים שנחשפה בבית המשפט ובתקשורת: "לבית המשפט אין את הכלים לדון את איבגי על מעשיו, זו האמת. קמצוץ של המעשים הגיע לתקשורת, אחוז מגוחך ממנו הגיע לביהמ"ש בקושי הצליחו להרשיע אותו. המערכת צריכה להשתנות, ביטול ההתיישנות זה א' ב', אין סיבה הגיונית שבעבירות אלימות וטראומה תהיה התיישנות, אלה עבירות שקורות הרבה פעמים לנשים בגילאים צעירים, במעמד מוחלש, למשל מול אדם שהוא סלב, שמותר לו לעשות הכול וכולם שותקים".

היא הוסיפה: "אני חושבת שבהחלט יש הרבה מאוד מקום לדון בתפקידה של התקשורת בסיקור הוגן או לא הוגן של אלימות מינית, בנתינת במה לעברייני מין, בקידום הרצונות של הסנגוריה ודברים כאלה. אבל במקרה הזה, באמת, כמות המעשים שאני באופן אישי שמעתי עליהם, 11 חודשים בכלא זה גזר דין מגוחך, אני מצטערת".

ברד הדגישה: "אתה יודע כמה תלונות מגיעות מדי שנה? 40 אלף, כמה מגיעות לתלונות במשטרה? פחות מ־10 אחוז. בית המשפט אימפוטנט כרגע, עשרות נשים נפגעו על ידי משה איבגי".

"יש לנו בעיה מערכתית, לא שאיבגי קיבל 11 חודשים אלא שאלון קסטיאל קיבל 4 וחצי שנים ולא הורשע באונס. הבעיה מתחילה בכך שהטרדה מינית עוברת בשקט בכל יום אצל עשרות נשים, מתחילה בזה שיש מאות אלפי ילדים שחיים תחת אלימות או אלימות מינית בבית שלהם, במקום הכי בטוח להם".

היא סיכמה: "אף אחד לא אוכף את חוקי ההטרדה המינית. כשבת 15 הולכת למשטרה ואומרת מפיצים תמונות שלי בטלגרם ואומרים לה 'מה את רוצה? שלחת לחבר שלך תמונות'. זו משטרת ישראל אלה בתי המשפט וזו התקשורת".