בעיית גביית דמי החסות (פרוטקשן) בצפון ודרום המדינה ממשיכה לגרום לנזקים רבים לבעלי עסקים. היום (רביעי) שוחחו יפית רג'ואן, מ"קפה נמרוד", יערה גבור מ"חוות הנופש ורד הגליל" וגרשון שרון, מנכ"ל חברת 'קולחי גליל עליון בע"מ', עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, על הנזקים האחרונים בבתי העסק שלהם, אשר לטענתם ייועדו לכוון אותם "לחברת השמירה הנכונה". במהלך הראיון התלוננה גבור ואמרה כי "המדינה יודעת להגיע לכור באיראן, אבל לא לטפל במה שקורה פה בארץ?".

גבור, אשר עובדת ב'חוות הנופש' שיתפה כי בלילה שבין יום ראשון לשני, נשרפו מול העסק חמישה רכבים, "שתי המכוניות שלנו נשרפו מול הבית, יחד עם שלוש מכוניות נוספות של האורחים. זו הפעם הראשונה שדבר כזה קורה אצלנו, לא היה איום. אני מבינה מאחרים שהמודל כרגע הוא 'תבין שאתה במקום מסוכן, אם יש לך שכל, תיקח שמירה'".

היא אף טענה כי "היה סבבה בעצימות נמוכה יותר לפני שלוש שנים. אז הטרידו אותנו, פרצו ושרפו לנו דברים והמשטרה תפסה אותם בסוף על מע"מ ומס הכנסה, כי לא ניתן היה להוכיח את נושא הפרוטקשן. אחרי שנתיים, אותם האנשים שום בחוץ. לדעתי צריך לפנות לממשלה ולא רק לשר עמר בר לב, זה לא יהיה בזבנג וגמרו. אנחנו לקחנו שמירה של בן אדם שאנחנו סומכים עליו והוא כל לילה יהיה בעסק, אבל זה לא פתרון".

גרשון שרון הוסיף כי השיטה של גובי דמי החסות השתנתה: "כמו המודל שיערה תיארה, לי שרפו בשנה האחרונה חמישה חדרי חשמל. אין בקשה מסודרת לתשלום, אבל מכוונים אותך לשם. גם חברות הביטוח אמרו לי שהן לא מבטחות אותנו יותר. הפתרון הוא בעצם לגשת לחברת שמירה, ואם לא ניגשת לחברה הנכונה אז ממשיכים לשרוף כדי שתדע לכוון את עצמך".

לדבריו, למרות שמשטרת ישראל נמצאת בחזית המאבק, הבעיה היא בעיה לאומית. "המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט צריכים להיות מעורבים. אין מה להתנכל לשוטרים, זו בעיה של הרבה מאוד גופים. השוטרים תופסים אנשים שמאיימים או מבצעים פעולה, אבל הפרקליטות לא מתאמצת, בתי המשפט מרגישים מאוימים, כל המערכת וכל שרשרת אכיפת החוק בבעיה, היא מאוימת מאוד".

יפית רג'ואן, מקפה נמרוד אשר קרוי על שמו של חלל צה"ל נמרוד שגב, שנפל בלבנון השנייה, סיפרה כי "הגענו לעסק וראינו שהכל מנופץ, לא יכולנו לעשות כלום. אנחנו מאוד כאובים, חזי ואיריס, הוריו של נמרוד, מאוד כואבים את זה אבל אנחנו לא יכולים לטפל בנושא אז ממשיכים הלאה. אנחנו אפילו לא יודעים לאיזו חברת אבטחה לפנות, אלינו אף אחד לא פנה שנשלם".