הכתב המשפטי של חדשות 12, גיא פלג, פתח הבוקר (רביעי) את תוכניתו ב-103FM במונולוג בעקבות החלטת בית המשפט להטיל על השרה לשעבר, פאינה קירשנבאום, עשר שנות מאסר לאחר שהורשעה בשחיתות. פלג הציג את שתי הגישות דרכן ניתן להסתכל על ריבוי פרשיות השחיתות בישראל.

"הכותרת של השעה האחרונה היא העונש החמור והחריג שהושת על פאינה קירשנבאום. אני לא זוכר עונש חמור כל כך לאיש ציבור שהורשע בשחיתות ציברית. זה היה צפוי. צריך לזכור שמי שהיה העוזר שלה, עליו גזר בית המשפט הזה שבע שנות מאסר, כשהוא לא לקח לכיסו כסף ולקח אחריות על חלקו, הוא היה רק יד ימינה, אז ברור שאם עליו נגזרו שבע שנים, אז ברור שעליה, שהייתה הדמות המרכזית, שכפרה בהאשמה וממשיכה בכפירתה, היה ברור שעליה ייגזר עונש דו ספרתי", פתח פלג.

"השאלה שאני רוצה לגלגל לפתחכם היא אחרת: האם ישראל היא מדינה מושחתת? הרי בזה אחר זה נשפטים אישי ציבור. אני מזכיר את אריה דרעי, שחשוד עכשיו בפרשה חדשה, השר ליצמן, השר לשעבר כץ. נזכיר את שר האוצר לשעבר הירשזון, אני כבר לא מדבר על השרשרת הארוכה של ראשי ערים שהורשעו. האם זה מלמד על כך שישראל מדינה מושחתת?", המשיך.

"או לחילופין, יבוא אחר ויאמר, ישראל היא מדינה נקייה והעובדה שנחשפים על כך שנחשפים כל כך הרבה מקרים רק מעידה בישראל לא מהססים לפתוח בחקירות כנגד האנשים הבכירים ביותר, לא מפחדים לזרוק אותם לבית הסוהר. ישראל הכריזה מלחמה בשחיתות הציבורית וזו התוצאה", סיים פלג את דבריו.