הפרקליטות הודיעה הערב (רביעי) לביהמ"ש המחוזי בנצרת כי פרקליט המדינה, עמית איסמן, החליט לנהל בשנית את משפטו של רומן זדורוב, הנאשם ברצח הנערה תאיר ראדה ז"ל ב-2006. הודעה על כך נמסרה גם לסניגורו של זדורוב. בעקבות החלטת המשנה לנשיאת בית המשפט העליון, כב' השופט חנן מלצר, שקיבל את הבקשה לערוך משפט חוזר בעניינו של זדורוב, הקים פרקליט המדינה צוות פרקליטים ותיקים ומנוסים, ממחוזות שונים, אשר לא היו מעורבים בכל שלב שהוא בניהול תיק זדורוב.

החלטת הפרקליטות בעניין רומן זדורוב (צילום: צילום מסך)
החלטת הפרקליטות בעניין רומן זדורוב (צילום: צילום מסך)

"הצוות התבקש על ידי פרקליט המדינה לעבור על כלל הראיות בתיק, ולבחון מחדש את התשתית הראייתית הקיימת בתיק, על מנת להמליץ בפניו האם קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב. הצוות התבקש לבחון גם את הצורך בהשלמות חקירה והעברת חומרים שנאספו במהלך השנים. לאחר שהצוות בחן את כלל חומרי החקירה לעומקם, כמו גם את הטענות השונות שהעלה סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, בפגישתו עם פרקליט המדינה, המליץ הצוות בפני פרקליט המדינה לנהל את התיק בשנית. המלצה זו עולה בקנה אחד גם עם המלצתם של המשנה הפלילי לפרקליט המדינה, מנהלת המחלקה הפלילית וכן צוות הפרקליטים שטיפל בתיק במסגרת הבקשה למשפט חוזר", נמסר מהפרקליטות.

עוד נמסר כי "לאחר בחינת הדברים ולאחר שקיים דיונים בלשכתו, החליט פרקליט המדינה לאמץ את העמדה לפיה קיים סיכוי סביר להרשעתו של זדורוב ברצח תאיר ראדה ז"ל, וכי יש עניין ציבורי של ממש בניהול משפטו בשנית". בתוך כך, הודיע פרקליט המדינה על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בשעתו בעניינה של אולה קרבצ'נקו (א"ק) מחוסר אשמה, והודעה על כך נמסרה לבא-כוחה.

עורכי דינה של קרבצ'נקו, דניאל חקלאי ותומר שוורץ מסרו ל"מעריב": "קשה לתאר את עוצמת הרגשות. תשע שנים לאחר עלילת השווא של בן הזוג המתעלל שאותו החליטה לנטוש בעקבות עשור של פגיעות פיזיות ומיניות ולאחר שחייה הפכו לגיהינום בלתי נסבל בשל משפט השדה הנורא שנערך לה ברשת החברתית - זוכה אולה סוף סוף בהחלטה המתבקשת".

הם הוסיפו כי "סגירת התיק המופרך שנפתח נגדה בנימוק של חוסר אשמה וכן נכונות של הפרקליטות לבחון לעומק את דרישתה להעמיד לדין את בן הזוג המתעלל שהחריב את חייה. אולה מאושרת. וגם אנחנו".