אילנה ראדה, אמה של תאיר ראדה שנרצחה על ידי רומן זדורוב, התייחסה היום (חמישי) בראיון לגיא פלג וניסים משעל ברדיו 103FM לכך שהפרקליטות החליטה לקיים משפט חוזר לזדורוב. ראדה אמרה כי לדעתה "אחד הילדים בבית ספר עשה זאת". 

עוד טענה ראדה כי "המשטרה חקרה וכתבה אפילו בסיכום של החקירה שלו כי 'הנ"ל חשוד ברצח תאיר ראדה, נא להמשיך את חקירתו באזהרה'. הייתה אחת הנערות שאמרה: 'אני יודעת מי רצח את תאיר'. ראש צוות החקירה המיוחד אמר שהרים לה טלפון והיא לא הייתה מוכנה להמשיך להעיד והיא נעלמה ועזבה את הארץ".

בהתייחס להחלטת הפרקליטות, ראדה אמרה כי: "אני מוכנה לתת תמיד עוד הזדמנות. אני לא איבדתי את האמון בשופטים, אני עכשיו רוצה לפתוח דף חדש אחרי כל הביקורות והכעס. אני מקווה מאוד שפה יתנהל משפט כמו שצריך". 

היא הוסיפה ואמרה כי "אני אמרתי תמיד - האידיאל שלי היא פתיחת תיק החקירה. אני הייתי שם במשך כל הערכאות - כל יום דקה דקה. ראיתי איך המשפט הזה מתנהל. מבחינתי שזדורוב יהיה אשם. אולי בסוך יהיה לי איזשהו נחת בחיים שאני אדע שהרוצה ישב בכלא, אני לא מאמינה שיהיה לי נחת. אבל להגיד שהיום לא ניתן לבדוק, או כל הדברים האלה. שמעתי עיתונאים אומרים שאילנה ראדה המציאה את כל זה". 

בנוגע להרשעתו של זדורוב, אמה של הנרצחת נשאלה האם היא בטוחה בכך שהוא הרוצח של בתה, וענתה: "לא חד משמעית. אני זוכרת את עצמי בערכאה הראשונה, השופט היה נשיא בית המשפט יצחק כהן. אני זוכרת שאחרי שנה אמרתי בוודאות שתהיה החלטה שזדורוב רצח. ידעתי שפסק הדין נרשם כבר ביום הראשון. אבל אחרי שנתיים בערך, שעלה מומחה המז"פ בנושא טביעות הנעליים, זו הפעם הראשונה שבה אמרתי באופן מוחלט - זדורוב רצח את תאיר. יצאתי מאוד נסערת וצרחתי על אשתו, ואפילו איימתי. לא ראיתי בעיניים. אבל אחר כך התבדיתי". 

ראדה סיפרה כיצד שינתה את דעתה: "אחר כך כשבאו הסנגוריה והבהירו את הטיעונים שלהם, והצוות של מומחה המז"פ ניגש אליי, ישב איתי אלי אשכנזי מעיתון הארץ ואני זוכרת את זה כמו אתמול. ניגשו אליי ואמרו לי 'אילנה, אולי תוכלי להאיר את עינינו ולומר לנו מי היה בזירה?'. אני כמעט שתלתי את עצמי בכסא מהשאלה הזו".

היא נשאלה גם אם היא חושבת שאולה קרבצנקו (א"ק) היא הרוצחת של בתה: "ממש לא. אני נחשפתי לראיה הזו עוד לפני שצל של אמת ידעו על זה. כשהם גילו את הראיה הזו אמרתי להם שהפרקליטות עדכנה אותי על זה. הם ניסו להביא תזה של רומן ובזה נגמר הסיפור. צל של אמת חשף דבר בהתנהלות בתי המשפט. מצד אחד מראים שזדורוב אשם ומצד שני יש ראיה שצריך לבדוק אותה. עובדתית, התיק בעניינה של א"ק נשאר פתוח עד אתמול. אז בתכל'ס, אם אתם אומרים לי שזדורוב הוא הרוצח למי השארתם תיק פתוח לא"ק? היה צריך לעשות את זה בהליך משפטי ראוי".

עוד הוספה ראדה לגבי הרשעת זדורוב כי "השחזור לדעתי פסול. לא בגלל מה שראיתי אחר כך, אלא בגלל שבזמן אמת, כשהודיעו שזדורוב הוא הרוצח וצוות החקירה המיוחד ישב איתי, השחזור עדיין לא הסתיים. הם לא ידעו עדיין מה יהיה בשחזור. הם הוציאו הודעה ב-20:00 במסיבת עיתונאים בומבסטית בלי לדעת מה יהיה בשחזור. לא ייתכן שבן אדם עם טביעה כל כך ברורה עם נעל כל כך ייחודית נמצאת על גופתה של תאיר, וכשהוא קופץ מהדלת אין טביעה כזו". 

ראדה נשאלה אם לדעתה הפרקליטות מסתירה דברים ואמרה: "בוודאי, באתי והדגשתי מתוך מטרה שיבדקו את זה, אז שרת המשפטים דאז אמרה שלא חייבים לי תשובות. מתוך אינטרס? כן. זה לא מערכת המשפט, זה הפרקליטות. האינטרס הוא חטא היוהרה, הם חטאו בזה מעל הכל". 

עוד הוסיפה ראדה כי "כשהסתיים המשפט קיבלתי את ההחלטה לא בלב שלם. הבנתי שאין פה החלטה נכונה, ולמה? לא ייתכן שמוחקים את חייה של תאיר כאילו לא היו קיימים. כלומר, לתאיר היו חיים, היה לה עולם מלא. היא נרצחה באופן אכזרי בתוך העולם הזה. איך ייתכן שמתעלמים מהעולם הזה ומסתירים אותו? עם יד על הלב, 15 ילדים, בוודאות מלאה, הוצאתי הודעות ואתה יכול לעקוב אחרי דף הפייסבוק שלהם, נכנסו ויצאו לתא השירותים בזמן הרצח".