עיתונאי הפלילים בוקי נאה שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM והתייחס לחיסולו של עיזאת חאמד, ראש ארגון פשיעה מיפו שנורה למוות בתל אביב אתמול בשעות הערב: "לצערנו הרב זה מה שנקרא 'סיפור שלא נגמר', יש מחלק שלם שמתעסק עם הסכסוך הזה כבר 30 שנה, יש חוקרים שהתמחו בסכסוך הזה ויצאו לפנסיה כבר".

נאה הסביר כי הסכסוך ארוך השנים החל דווקא במאורע משמח, כאשר לפני 31  שנים נערכה חתונה בין משפחתו של מחמוד חאמד, הנחשבת למכובדת בקהילה ביפו, לבין משפחה מכובדת אחרת, משפחת אשר. הנישואים לא שרדו ונגמרו בגירושים, "דבר לא שכיח בחברה המוסלמית כמו אצלנו. הבעל נשאר בבית וזרק את האישה והילדים אל ההורים שלה. עבורם, זו פגיעה בכבוד", אמר נאה.

"לאחר המקרה, הכבוד של משפחת אשור ירד לרצפה. יום אחד דפקו בדלת של משפחת חאמד, מחמוד פתח את הדלת וירו בו שישה כדורים. אבל הוא שרד. אמא שלו, על פי כמה עדויות, בכלל לא הסכימה להגיד את זה במשטרה. היא צעקה ש"יוסוף ירה על הבן שלי, הוא ואח שלו הלכו ברחוב והתנקשו בהם", המשיך העיתונאי ואף הוסיף כי מאז היו 13 נרצחים בסכסוך הזה.

לטענתו, לאורך השנים היו גם ניסיונות לעשות "סולחה" בין הצדדים, אך לבסוף בעקבות רצח כפול שנעשה כחלק מהסכסוך, "נוצר משחק של פינג-פונג, חצי משפחה בכלא וחצי משפחה באדמה".

על פי נאה, הנרצח אמש, עיזאת חאמד, שייך למשפחתו של החתן, ובכלל לא התכוון להיות פושע: "הוא נהיה פושע. המשפחה בחרה בו לבצע רצח, הוא קיבל 12 שנה כלא על ניסיון לרצח. הוא איש בריא שהיה צריך לחיות את חייו בכלא ואז לחיות בפחד ובידיעה שעוד שניה הולכים לרצוח אותו. אין ספק שהוא יצא פושע".

"הסיפור כולו החל כשהוא היה בן 25, הוא היה בן 55 כשנרצח. כל המשפחה שלו במלחמה הזו והוא נהיה פושע והשתחרר מהכלא פושע", סיכם העיתונאי.