חשד להונאת ענק: הבוקר (שני) פשטו בלשי וחוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 ביחד עם חוקרי המוסד לביטוח לאומי, על בתיהם של תשעה חשודים שפעלו באמצעות חברת "טריניטי", בחשד כי הוציאו כספים במרמה מהמוסד לביטוח לאומי בהיקפים של למעלה מ-60 מיליון שקלים בעבור חברות גדולות במשק וגופים מוסדיים, ביניהם מוסדות ציבור. החקירה מנוהלת ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית והמוסד לביטוח לאומי, בליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

ארבע שנים לאחר שנחשף לראשונה החשד להונאת כספים מהביטוח הלאומי, על ידי חברת טריניטי מערכות מידע ומחשוב, ולאחר שבית המשפט המחוזי בירושלים דחה את העתירה שהגישה החברה על החלטת הביטוח הלאומי לנתק את החברה ממחשבי הביטוח הלאומי, נחשף אתמול בתום חקירה סמויה שניהלו חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) ביחידת להב 433 של המשטרה, חשד להונאה בהיקפים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים מהביטוח הלאומי. 

בשעות הבוקר פשטו בלשי וחוקרי היאל"כ ביחד עם חוקרי המוסד לביטוח לאומי, על בתיהם של תשעה חשודים שפעלו באמצעות חברת "טריניטי", בחשד כי הוציאו כספים במרמה מהמוסד לביטוח לאומי בהיקפים של למעלה מ-60 מיליון שקלים בעבור חברות גדולות במשק וגופים מוסדיים, ביניהם מוסדות ציבור. כל החשודים עוכבו לחקירה. 

להב 433 (צילום: Flash90)
להב 433 (צילום: Flash90)

חקירת המשטרה החלה בעקבות דוח ביקורת פנימי של המוסד לביטוח לאומי שהתחקה אחרי שינויים שנתגלו בדוחות שכר של חברות גדולות שטופלו על ידי חברת טריניטי לכאורה. 

לטענת הביטוח הלאומי, חברת טריניטי ניצלה לרעה את הגישה שהייתה לה למחשבי הביטוח הלאומי ואת הסמכויות שהיו בידה לטיפול בדוחות נישומים באופן מקוון, כזרוע ונציג של הביטוח הלאומי.

עוד עלה החשד, כי החשודים שלשלו החשודים לכיסם מיליוני שקלים, בשיטת ההונאה והמרמה, מתוך ההחזרים שהתקבלו מהמוסד לביטוח לאומי.

יש לציין כי בתום החיפוש באחד הבתים נתפסו מוצגים האמורים לשמש כראיות במסגרת החקירה. כלל המעוכבים הועברו לחקירה במשרדי היאל"כ, בחשד לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ועבירות של ביטוח לאומי.

במשטרה הדגישו כי "משטרת ישראל תמשיך לפעול נגד תופעת המרמה וההונאות הפוגעות בכלכלת המדינה, תוך שימוש בכלל האמצעים העומדים לרשותה, במטרה להעמיד לדין את העבריינים".