חשיפת פרשת שי אביטל תפסה רבים ממכריו לא מוכנים בימים האחרונים, אך כתבת תחקיר מקיפה על הטענות נגדו פורסמה במעריב כבר בדצמבר 2008 על ידי העיתונאית גלי גינת, והעלתה תהיות רבות לגבי האיש שכבש באותה תקופה את מדורי הרכילות. 

התחקיר של גינת, שפורסם במעריב "המגזין", העלה, כאמור, תהיות לגבי אביטל כבר ב-2008. במסגרת ראיון שערכה עמו גינת, טען אביטל כי תלונות שהוגשו נגדו בין השנים 2006-2003 על ידי דוגמניות, ונסגרו מחוסר ראיות, הן תלונות שווא. "עובדה שכל התיקים נגדי נסגרו", אמר באותם ימים אביטל למעריב, והוסיף: "זה רק מוכיח שידי על העליונה. הבחורות שהעידו ראו שאני נחקר ואמרו בואו נתפוס טרמפ".

הכתבה של גלי גינת במעריב (צילום: ללא)
הכתבה של גלי גינת במעריב (צילום: ללא)

כשנשאל על תלונתה של דוגמנית שטענה כי ביצע בה מעשים מגונים בביתה, השיב: "מעולם לא הבנתי על מה היא התלוננה. פגשתי אותה מספר פעמים אחר כך והיא חייכה ואמרה שלום. היא לא הסכימה להתעמת איתי במשטרה. לדעתי היא לא הסכימה מהפחד. מהרגע שהתלונה נסגרה - מבחינת הפרקליטות אני קלין".

התחקיר על שי אביטל שפורסם ב-2008 במעריב (צילום: ללא)
התחקיר על שי אביטל שפורסם ב-2008 במעריב (צילום: ללא)

גינת עצמה כתבה בפוסט שפרסמה הבוקר בפייסבוק: "‏משטרת ישראל, הציוץ הזה בשבילכם: בשנת 2008 (!) פרסמתי במעריב כתבת תחקיר על ההטרדות המיניות של הסוכן שי אביטל. שלוש תלונות שונות של דוגמניות בין השנים 2003-2006 נסגרו מחוסר ראיות. ב-2005 אביטל נעצר בחשד למעשים מגונים ושוחרר, אלא שלתלונה התווספו שתי תלונות נוספות על מעשים מגונים. ‏אחת המתלוננות אמרה לי אז שהמשטרה לא דיברו איתה, השניה משכה את התלונה והמשיכה בסוכנות של אביטל. בתביעה אזרחית נוספת אביטל הפסיד ונקבע שהטריד מינית, הוא חויב בפיצויים. בקיצור, אין לי מושג איך עד היום לא קרה עם זה כלום. קראתי שהמשטרה פתחה בבדיקה, מקווה שהפעם תעשה עבודה טובה יותר".


ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה אתמול, נפתחה במשטרה חקירה אשר נמצאת בראשיתה. מטבע הדברים איננו מתייחסים לחקירות מתנהלות אולם נציין כי נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע אל חקר האמת".