"מגיע למשטרה ציון שלילי": פרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל, שבעניינו פורסמו מספר תחקירים על תקיפות מיניות לכאורה, ממשיכה לעורר הדים לאחר שבעקבות הפרסומים הוגשו למשטרה היום (שלישי) שלוש תלונות נגדו. קצין משטרה בכיר לשעבר, וכיום עורך דין, פיני פישלר, מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה בתיק בתוכניתו של גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"אני שירתתי בלהב 433 במשטרה כשהיו שם 60 חוקרים בלבד, היום יש בלוד ארבעה בנייני פאר עם 1,300 קצינים ושוטרים. כל מה שעשו חיים אתגר וגיא לרר, משטרת ישראל על כל שוטריה ולהב 433, לא עשו כל השנים, למרות שכל האורות האדומים שהבהבו", סיפר. "שני עיתונאים שעולים על פרשה, שלדעתי תתפתח מעבר לתלונות של אותן מתלוננות".

פישלר פירט מדוע הוא חושב שהפרשה הזו תתפתח מעבר לתלונות שכבר הוגשו במסגרתה: "הבנתי שיש הטסה לכל מיני אירועים בחו"ל של דוגמניות, לא ידוע לאיזו מטרה. זה יכול להתפתח לפי חוק העונשין. מה מטרת ההטסה, לאיזה צורך?".

"אנחנו רואים אוזלת יד של המשטרה", הוסיף. "אני מזכיר שתיק אחד נסגר בזמנו, ויש פה פרשה גדולה של נשים שחששו לפתוח את הפה. בכל הצניעות, אני חושב שהמשטרה יכולה לשכנע לפחות כמו גיא לרר וחיים אתגר".

כשנשאל איזה ציון היה מעניק להתנהלות המשטרה, השיב פישלר: "שלילי מוחלט", ופירט: "בושה למשטרת ישראל. היה מפכ"ל שהוא גדול הכושלים, רוני אלשיך. הוא תבע את הביטוי 'מניעה מצבית'. כלומר, לפני שהדברים קורים, המודיעין המשטרתי מתעורר ומונע. אז מבחינה מצבית כן היה מצב, אבל מבחינת מניעה לא היה כלום". עוד אמר: "אני מנסה לחפש נקודה חיובית ולא מצליח למצוא. הדבר הזה היה יכול להימנע. לא מבין איך זה התפתח לממדים כאלו".

אלכסה דול, שי אביטל (צילום: אבשלום ששוני)
אלכסה דול, שי אביטל (צילום: אבשלום ששוני)

על כך שאביטל עזב את הארץ, על פי פרסומים שונים לטורקיה, אמר פישלר: "כן, אני מניח שמחכים לו. הוא יצא יום לפני שידור התחקירים. משטרה כזאת הייתה צריכה להיערך ולמנוע את היציאה שלו - אם היא הייתה קצת יוזמת, קצת מגדילה ראש. הכי מנקר בלבי, שאולי זה לא מקרה יחיד. החברה האלה בתעשייה ידועים. כשאני שומע תעשייה, אני חושב על ייצוא תפוזים או פחיות שימורים, לא יודע איזו תעשייה זאת להתעסק בתחום הדוגמניות. זאת עבודה, ואם מנצלים אותה לרעה, יש פה עבירות פליליות לכאורה".

"אתה רואה את הבחורות הצעירות, מה הן עברו, ואת החשש שלהן לפתוח את הפה. זה איש חזק, ובעידן של ה'מי טו' צריך להעביר מסר. צריך לחדול מלגלות פחד. אדם שעושה לכם דבר כזה - גשו למשטרה", סיכם עורך הדין.