עשרות אלפי חסידים מתכוונים לפקוד בראש השנה הקרוב את קברו של רבי נחמן מברסלב באומן שבאוקראינה. כזכור, בשנה שעברה למרות רצונם של חסידים רבים להגיע לאומן, הדבר נמנע מהם מאחר שממשלת אוקראינה החליטה לסגור את גבולותיה בעקבות התפרצות חריפה של נגיף הקורונה במדינה.

הפעם, מאחר שגבולותיה של אוקראינה פתוחים והמדינה לא מוגדרת אדומה על פי הקריטריונים של משרד הבריאות בישראל, ההערכה היא כי יתאפשר לחסידים להגיע לאומן. בניסיון לקדם את העניין מול הקואליציה, פנה השבוע ח"כ ינון אזולאי מש"ס ליו"ר רע"ם מנסור עבאס מעל דוכן הכנסת, וביקש את עזרתו בגיבוש מתווה לקיום הטיסות לאומן.

"בתקופה האחרונה עברו בנתב"ג עשרות אלפי אנשים, כאשר היעדים המועדפים הם טורקיה ויוון. עכשיו אנחנו צריכים אותך לגבי הטיסות לאומן", אמר אזולאי בפנייתו לעבאס והוסיף: "מצפים ממך להילחם עבורנו על מנת לאפשר את הטיסות לאומן. כמו שאתם המוסלמים טסתם בחג שלכם, אנחנו רוצים לטוס בחג שלנו. אנחנו רוצים שדין אומן יהיה כדין יוון". מאחורי הקלעים כבר נערכים תיאומים של נציגי משרד החוץ מול מקביליהם האוקראינים, כדי לאפשר את הגעתם של החסידים ולדאוג לבריאותם.

בפגישה שערך שגריר אוקראינה בישראל, יבגני קורניצ'וק, עם נציגי משרד החוץ בסוגיה, הוא העלה את הצורך בחתימה מוקדמת על הסכם בין־ממשלתי בנושא הכרה הדדית בדרכוני מחוסנים, כדי שיתאפשר לחסידים להיערך מראש עם טיסות לאומן.

השגרירות האוקראינית בישראל מסרה גם כי היא עומדת בקשר עם נציגים של הקהילות החרדיות כדי לדון בנושאים הקשורים לטיסות לאומן.
לפני כחודש סוכם כי 550 שוטרים אוקראינים יופקדו על הסדר ועל ביטחונם של המבקרים מישראל.