הדוגמנית גל גברעם, המתלוננת הרביעית בפרשת סוכן הדוגמניות המפורסם, שי אביטל, נשלחה, לטענתה, לביתה על ידי שוטר במטה מחוז תל אביב על מנת להגיש תלונה מקוונת, כך היא טוענת בפוסט שפרסמה באינסטגרם. 

לדבריו, כך היא טוענת, השוטר הודיע לה כי הייתה לה אפשרות להמתין בין שעה וחצי לשלוש שעות בתחנה, כיוון שהייתה באותה עת רק חוקרת אחת במשמרת הלילה, או לחלופין להגיש, כאמור, תלונה באמצעות המייל של המשטרה. 

אמה של גל גברעם: "צלצלה אליי בוכה, חברה נוספת הייתה אמורה להצטרף וביטלה"

הדוגמנית, שהגיעה להגיש את התלונה כנגד אביטל על אירוע מלפני שנתיים, כפי שציינה בפוסט שפרסמה באינסטגרם, לא יכלה מבחינתה לספוג מהלומה מבישה כל כך. זאת, לאחר שאזרה אומץ ונענתה לקריאות המשטרה והשר בר לב כדי להגיע לתחנת המשטרה ולהגיש תלונה בפרשה המזעזעת, המעלה חשדות חמורים כנגד אביטל ביחס לניצול מיני וביצוע הטרדות מיניות על גופן של צעירות שכל חטאן היה שביקשו להיכנס לעולם הזוהר. 

בפוסט המדובר שפרסמה באינסטגרם, שיתפה את הצופים ברשת בגרון חנוק בחווייה שעברה, ומתחה ביקורת נוקבת על התנהלות המשטרה, תוך שהיא מציינת כי אין לה טענה כלפי אותו שוטר בכניסה למטה המחוז, אלא כי אם למפקדיו שלא הדריכו אותו בנוגע לאמור. 

View this post on Instagram

A post shared by GG (@gal_gvaram)

"יצאתי מתחנת המשטרה אחרי שהגעתי להגיש תלונה, כולם אמרו 'אם את יכולה אז תעידי', אז הגעתי. באתי לתת את העדות שלי, עוד סיפור על מה שהוא עשה. נכנסתי לתחנה ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית. הוא שאל אותי 'מתי זה קרה?', אמרתי לו שלפני שנתיים ואז הוא שאל אותי 'למה באת רק עכשיו?'", סיפרה גברעם.היא הוסיפה כי "הוא לא אשם, זה רק כשל קטן במערכת. אמרתי לו שאז פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. אמרתי לו שזה בנוגע לשי אביטל והוא עשה שיחת טלפון, אחריה הוא אמר שייקח עוד שעה וחצי לפחות, כי לילה ויש רק חוקרת אחרת. האפשרות השנייה שהוא נתן זה להגיש תלונה מהבית, דרך המחשב".
 
"יצאתי מתחנת המשטרה אחרי שהגעתי להגיש תלונה, כולם אמרו 'אם את יכולה אז תעידי', אז הגעתי. באתי לתת את העדות שלי, עוד סיפור על מה שהוא עשה. נכנסתי לתחנה ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית. הוא שאל אותי 'מתי זה קרה?', אמרתי לו שלפני שנתיים ואז הוא שאל אותי 'למה באת רק עכשיו?'", סיפרה גברעם.היא הוסיפה כי "הוא לא אשם, זה רק כשל קטן במערכת. אמרתי לו שאז פחדתי ועכשיו אני לא מפחדת יותר. אמרתי לו שזה בנוגע לשי אביטל והוא עשה שיחת טלפון, אחריה הוא אמר שייקח עוד שעה וחצי לפחות, כי לילה ויש רק חוקרת אחרת. האפשרות השנייה שהוא נתן זה להגיש תלונה מהבית, דרך המחשב".

"הגעתי עד אליהם, המשטרה צעקו בכל מקום שפתחו בחקירה מיוחדת. השר לבטחון פנים קרא לכולנו לבוא להעיד וזה לא משהו שהוא פשוט לעשות. יש לי שאלה – ראיתי בכתבות שהיו הרבה בנות, אם הייתה מגיעה ילדה או נערה או לא משנה מה, הייתה מגיעה מהצפון או מכל מקום אחר, לתחנה הספציפית שאליה שלחתם אותנו, והיו שואלים אותה 'למה באת עכשיו', היא הייתה הולכת. כי זו שאלה מגעילה. אני לא צריכה את השוטר שיבוא ויוסיף לי על מה שאני מרגישה", המשיכה גברעם.

הדוגמנית לא עצרה ופנתה ישירות למשטרה: "איפה אתם? אתם אמורים להגן עליי, על כולנו. אני חיילת במדינה ומשרתת אותה, אני צריכה שיגנו עלי. פחדתי ולא אמרתי מילה, הסיפור יצא אז אני כבר לא יכולה לשתוק. אני מצטערת שלא פניתי קודם, אבל כנראה שיש לו שם מישהו ביניכם, שמסדר את זה שעבריין מין יסתובב חופשי. זה אתם, איפה אתם? איפה כל השרים שעסוקים בסטורי, הנה הגעתי להתלונן ומה עשו? שלחו אותי הביתה לשלוח תלונה במחשב. איפה היחס?".

"משטרת ישראל אתם צריכים להתבייש. אנחנו כמדינה צריכים להתבייש. אם שאלתם איך 20 שנה הוא מצליח להטריד סדרתית וכולם שותקים, אז הנה התשובה. אני הלכתי וגלגלו אותי מכל המדרגות. איך אישה תבוא להתלונן כשאתם מזלזלים בה? איפה הצוות שאמרתם שהקמתם? איפה הוא? איפה האנשים שאמורים לעזור לנו ולתמוך בנו? חשבתי שיש מדינה שתשמור עלי ומשטרה שתגן מאנשים רעים, אני חושבת שהמשטרה צריכה לבדוק מי הרעים בתוכה כי זה לא הגיוני וזה לא מגיע לאף אחת מה שעברתי עכשיו", היא הוסיפה."אני שולחת את כל האהבה שאני יכולה לכל מי שיושבת עכשיו בבית ולא יצאה להתלונן. אני מבינה למה לא יצאתן, אני מבינה למה לא הלכתן ואני מצטערת בשבילכן", סיכמה גברעם.

שי אביטל (צילום: אינסטגרם)
שי אביטל (צילום: אינסטגרם)

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, התנצל בפני גברעם והבטיח לטפל בליקויים שחשפה: "האירוע שהתרחש הלילה בו נדחתה הגשת תלונתה של גל גברעם הוא רע ולא היה צריך לקרות. מפכ״ל המשטרה ואני שמנו בראש סדר העדיפויות את השרות שעל המשטרה לתת לאזרח ובוודאי בנושא הגשת תלונה נגד פגיעה מינית. לכן עם כניסתי לתפקיד התחלנו בצעדים להתמודד עם הנושא ומיניתי יועצת לנושאי מגדר בלשכתי. אני מתנצל בפני גל, ויחד עם המשטרה אאתר את נקודות החולשה ונתקן".

גם במשטרה מבינים כי מדובר בתקלה חמורה, ומסרו: "מדובר בתקלה חמורה ולפיכך הנחה מפקד מחוז ת"א, ניצב עמיחי אשד, למנות קצין בודק לתחקור האירוע והפקת הלקחים הנדרשים. בנוסף, הנחה לתאם מיידית מפגש של חוקרת מצוות החקירה המיוחד שהוקם במחלק המוסר בימ"ר ת"א עם מגישת התלונה, ברגישות המתבקשת. ימ"ר ת"א העמיד שני מספרי טלפון (0506437087, 0506447124) שיהיו זמינים 24/7 לסיוע לקורבנות בתאום הגשת תלונה ביחידה. צר לנו על התחושה הקשה שנגרמה מאופן הטיפול בכניסה לתחנה  ונמשיך לנהל את החקירה ברגישות המתבקשת, ע"י מערך חקירות ייחודי שהוסמך והוכשר לכך".

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, מסר: "הליך תלונתה של גל גברעם נבדק כעת ברמות הבכירות ביותר במחוז ת"א והוא יבחן גם על ידי יחידת השירות הארצית וממצאי הבדיקה יוצגו עוד היום. אנו נפיק מהבדיקה את כל הלקחים בכדי שמתלוננות ומתלוננים שמגיעים לתחנות המשטרה יקבלו את היחס והשירות הטוב ביותר. עם כניסתי לתפקיד שמתי את נושא השירות לאזרח בראש סדר העדיפויות ולא אסבול חוסר רגישות כלפי מי שמגיע לתחנת המשטרה בכדי להגיש תלונה. נבדוק ברצינות את האירוע ונתקן במהרה את הליקויים".

עו"ד ששי גז: "הכל מפי שמועה, אין עדות ישירה"

עורך הדין ששי גז, המייצג את אביטל, התארח אתמול ב-103FM ודחה בתוקף את ההאשמות כלפי מרשו: "הכל מפי שמועה, זה כמו שאתה שמעת אותה ותספר את זה לי. לא מדובר בעדות ישירה של אותה מתלוננת. היא עצמה מספרת שהיא מתחרה לשעבר, ב־2015 הייתה מתחרה לדבריה, ואתם מעלים אותה לשידור כאילו היא ראתה ושמעה, והכול שמועה. בה הוא נגע? לא. אז שלא תספר. זה עדות שמיעה".

הוא הבהיר כי אביטל "מכחיש הכל ומכל. תקשיבו רבותיי, הוא אומר לה 'אני לא צריך לנצל כדי לשכב עם אישה', רואים שלא מדובר באי הסכמה. רואים בזמן אמת שהוא חף מפשע". יוכפז ציין בפניו כי אביטל טען בפני אורגל שבידיו תמונות שלה נכנסת לתחנת המשטרה וכי החוקר שליווה את התלונה קרוב משפחה שלו. על כך השיב עורך הדין: "הוא אמר לה ואתה מאמין לזה? אז הוא כותב, אז מה? זה אומר שזה נכון?".

בנוסף הפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת, ואמר: "אל תתנו מיקרופון לכל מישהי שהתחרטה או שהייתה בתחרות, או סוכנת דוגמניות שמספרת שמישהי אמרה לה משהו. קל לשחוט אדם, אבל יש הרבה שאלות שהמשטרה צריכה לשאול, ולא תחקירי טלוויזיה". אביטל יצא מהארץ, ויש הסבורים כי הוא החליט לברוח לאחר פרסום התחקירים בעניינו. למרות זאת, עו"ד גז הבהיר: "הוא נמצא בחו"ל לעבודה, נסע כדין. הוא לא הוזמן לחקירה, אי אפשר להתייצב במשטרה אם לא קיבלת הזמנה. זו לא תוכנית כבקשתך. אדם מתייצב במשטרה אם הוא מוזמן. אין צו עיכוב יציאה".