במרחב לכיש ובמחוז הדרומי של המשטרה נערכו בחודשים האחרונים לקראת שחרורו הבוקר (רביעי) של ראש ארגון הפשיעה בני שלמה, ויריבו הבלתי מעורער שלום דומרני, שייצא לחופשי באוגוסט.

שלמה סיים לרצות את 21 חודשי המאסר שהוטלו עליו לאחר שהורשע בעבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים מקומי. לאור ההחלטה שהתקבלה אמש בוועדת הפנים של הכנסת, הוא השתחרר הבוקר במועד שנקבע לו יחד עם עוד כ-440 אסירים, שמועד שחרורם חלף לפני כשלושה שבועות. 

במחוז דרום ובמרחב לכיש במיוחד ערוכים כל העת על רקע היריבות העקובה מדם בין הארגונים של שלמה ודומרני. רק לאחרונה נגבו במסגרת הסכסוך חייהם של קורבנות. למשטרה זכור גם אירוע חיסולו של שלום שלמה, אחיו של בני, על ידי קבוצת "שכירי חרב" שעל פי החשד הופעלו על ידי ארגון הפשיעה של דומרני ו"הקואליציה" שחתומה איתו בברית. כזכור, אל ארגון הפשיעה של דומרני הצטרף הארגון של משפחת לביא, ובשהותו בכלא הוא נעזר גם במיכאל מור וחבריו. 

נזכיר גם כי שלמה היה בעבר יד ימינו וחבר נפש של דומרני, והפך עם השנים ליריבו המושבע. לא פעם נעשו ניסיונות לחסל את שלמה, אך כשאלו כשלו הגיע הפגיעה הקשה בו עם רציחת אחיו שלום, שהובילה לחותמת חד משמעית כי בסיפור היריבות הזה עוד נכונה לכולנו נקמת דם, כך מעריכים גורמים בכירים בעולם הפשע באזור הדרום: "בני שלמה לא יבליג ולא יסלח על חיסולו של אחיו, הוא ירדוף את דומרני עד יומו האחרון, ואת זה במשטרה יודעים היטב. דומרני אמור להשתחרר בעוד כחודש, או אז תחל מלחמת העולם בין ארגוני הפשיעה".

במשטרה מודעים, כאמור, למתח העצום בין הארגונים, ולאחרונה אף חשפה המשטרה התארגנות של גורמים מאחד הארגונים, שחלק מהם כללו גם שכירי חרב מחו"ל שהובאו לארץ בשביל משימות חיסול. ברשותם נתפסו סכין, פיגיון ואלת בייסבול, מה שמצביע גם על שינוי באופן ביצוע מעשי הרצח. 

באותו מעמד ציינו במשטרה כי ניכרת מגמה לשינוי בהתנהלות של ארגוני הפשיעה - פחות מטענים ויותר חוליות חיסול שיוצאות לבצע משימה באמצעות אקדח, סכין, אלה וכל חפץ שיכול לגרום למוות. כאמור, החל מהבוקר האדמה במרחב לכיש מתחילה לבעור.