פרשת סוכן הדוגמניות שי אביטל לא יורדת מהכותרות - ועד כה כבר הוגשו נגדו 13 תלונות במשטרה, בחשד כי ביצע עבירות מין.

אתמול התלוננו עוד חמש צעירות. בהן הדוגמנית גל גברעם, שהגישה תלונה במשטרה נגד אביטל, החשוד בהטרדות מיניות ובתקיפות מיניות של דוגמניות שביקשו לעבוד עמו.

בצאתה מתחנת המשטרה אמרה גברעם כי במשטרה התייחסו אליה “בצורה מדהימה”, וקראה לנפגעות אחרות של אביטל להגיע להעיד. 

גברעם הגישה תלונה במחוז תל אביב, לאחר שפרסמה כי כשניסתה לתת עדות בתחנה על כך שאביטל הטריד אותה מינית - קיבלה ביחס משפיל.

גל גברעם (צילום: זוהר שטרית)
גל גברעם (צילום: זוהר שטרית)

בעידוד מפכ”ל המשטרה רנ”צ יעקב שבתאי הוחלט לתת עדיפות עליונה לחקירת הפרשה על ידי חוקרי היחידה המרכזית (ימ”ר) של מחוז תל אביב. זאת תוך הפניית שני קווי טלפון לטובת פנייה ישירה של הקורבנות, במטרה לתאם את הגעתן להגשת תלונות.

גורם המעורה בפרטים סיפר ל"מעריב" כי עד כה “מהחקירה עולה חשד לדפוס פעולה זהה אצל אביטל, שתפס מעמד ושם בעולם הזוהר וידע לווסת אליו עשרות נשים צעירות, בעיקר קטינות, תוך שיח על הגשמת חלום ילדותן.

תיק החקירה מלווה על ידי פרקליטות מחוז תל אביב על מנת לבחון מה מהמעשים נמצא בגדר עבירה פלילית, תוך ניצול מרות, ומה בגדר מעשים לא ראויים”.

“עם זאת”, הוסיף הגורם, “אנחנו לא מתעלמים מהעובדה שיש כאן את ‘תסמונת הסחף’, וזה בסדר. אנחנו בוחנים כל גרסה וכל טענה, ולאחר מכן החשוד יוזמן לחקירה באזהרה ויצטרך למסור את התייחסותו. החקירה צריכה קצת לצאת מאור הזרקורים על מנת שלא יהיה חשש לשיבושה”.

גורמים במשטרה ציינו כי המשטרה נערכת לקבלת גל של תלונות - מבוקר עד ערב. זאת מכיוון שלאחר שהפרשה קיבלה חשיפה כל כך גדולה, כל מי שחשה נפגעת או מנוצלת שוקלת להתלונן. 

עו”ד ששי גז, המייצג את אביטל, אמר כי “הוא מחכה לקריאה מהמשטרה, וכשיקראו לו - הוא יבוא לחקירה. אני לא מתפלא מכמות התלונות, משום שכל היום מטיפים לנשים להגיש תלונות. יש עירוב בבליל התלונות שהוגשו בין מה שמוגדר כעבירה ומה לא - וכולם חוגגים סביב הפגיעה בו”.

“מעולם לא היה דבר כזה שתלו בן אדם בכיכר העיר, מבלי לשמוע את קולו אפילו”, הוסיף. “לגבי כל מה שפורסם עד כה - לאביטל יש את הראיות להפריך את הטענות נגדו”.