במשטרה בודקים מי עומד מאחורי ריסוס צלבי קרב בשני בתי כנסת בבני ברק, שהתגלו אמש (שבת). בנוסף להשחתה וציורי צלבי הקרס פוזרו במקום גם תמונותיה של שירה בנקי ז"ל, שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים ב-2015. חוקרי המשטרה אספו ממצאים בזירה, פורנזיים ותיעודיים, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הנסיבות וחשיפת מבצעי העבירה. גורמים במערכת הפוליטית גינו את הוונדליזם וחלק מחברי הכנסת אף האשימו כי מדובר במקרה שמתרחש על רקע הסתה נגד הציבור הדתי. 

צלב קרס בבית כנסת בבני ברק (צילום: משטרת ישראל)
צלב קרס בבית כנסת בבני ברק (צילום: משטרת ישראל)

אורי בנקי, אביה של שירה ז"ל, ביקש להבהיר כי "אין שום קשר בין שירה לבין חילול בתי כנסת, ומי שעשה שימוש בשמה כחלק מריסוס צלבי קרס על בתי כנסת, הוא איש עם בעיה קשה מאוד בתפיסת המציאות, שלא לומר עבריין. זה אגרוף בבטן שעושים שימוש בתמונה של שירה למעשה מהסוג הזה. זה הפוך לכל מה שאנחנו מאמינים בו, זה גועל נפש". 

"שעת המבחן תהיה כשהאנשים האלה יעצרו", אמר אורי בנקי בראיון ל-103FM, "בוא נראה אם תהיה להם תמיכה, אם מישהו יגיד להם כל הכבוד. אנחנו צריכים להמשיך לעשות את המעשים שאנחנו עושים, הרוב הדומם, השפוי, שרוצה לחיות כאן ביחד".

השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, הגיב להשחתת בית הכנסת בבני ברק, ואמר: ״הוונדליסטים שהשחיתו את בית הכנסת בבני ברק בצלבי קרס ועוד העזו לטמא את זכרה של שירה בנקי ז״ל, ילדה שהייתה כולה אור, יופי ואהבת האחר - אנחנו נשים עליכם את הידיים ואתם תשלמו על כך. תתביישו״. 

ח"כ אורי מקלב הגיב גם הוא ואמר כי "המראות הללו שהגיעו לפתחה של העיר בני ברק הינם תוצאה ברורה של ההסתה של ליברמן המתמשכת חודשים ארוכים בניסיון להביא לפילוג וקיטוב בעם. רוב הציבור בארץ סולד מכך אך מערכת הכפשות וההשמצות של השמאל והתקשורת מביאה למקרים נוראיים מעין אלו, אסור שמקרים מעין אלו יעבור לסדר היום, אין מדובר במקרה הראשון שהיה במקום".  

חה"כ מקלב אמר כי הוא פנה למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקב שבתאי, "כדי לדעת כיצד הם פועלים בכדי שלא נגיע לפגיעה בנפש חלילה. אני קורה לשר לביטחון פנים שלא להניח למקרה זה ולמצות את החקירה עד תום".

ח"כ ישראל אייכלר האשים גם הוא כי המקרה התרחש בשל הסתה: "הלב היהודי כואב ודאוב מול המראות והתמונות בבית הכנסת בבני ברק שחולל על ידי פורעים אנטישמיים. אך אי אפשר שלא לחשוב מהיכן נובעת אותה שנאה תהומית. רק לפני שבוע בשבת השתולל פורע בחיפה עם סכין קצבים ואיים על חרדים וריח השריפה עולה בכל ריכוזי שונאי החרדים".

"אין ספק", ציין אייכלר, "שההסתה של הפוליטיקאים והתקשורת נגד המגזר החרדי מחלחלת לשכבות עמוקות בנפש המתבוללים, ומתפרצת לעיתים קרובות בדרכים חשוכות שמזכירות ימים אפלים. כאשר מסיתים ציבורים שלמים כביכול החרדים אשמים בקורונה, במצוקת המצב הכלכלי ובמה לא, לא פלא שהמוסתים דעתם נטרפת עליהם, והם מביעים את שנאתם בחולניות". 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מחריד. רק כשמדובר בנערים שמציירים על קירות מסגד, המדינה רועשת וגועשת. כשהמקומות הקדושים לעם היהודי מחוללים, אני תוהה לאן נעלם ראש הממשלה, לאן נעלם נשיא המדינה, היכן מתחבא השר לשירותי דת ואיפה נעלמו אבירי שלטון החוק מהשמאל. אני דורש הקמת צוות חקירה מיוחד שיחקור את הנושא, לפחות כפי שנעשה באירועי תג מחיר".