שבוע בלבד לאחר ששוחרר: פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד בני שלמה, וכן כנגד אשתו חן שלמה וגילי שאלתיאל, המייחס לכל אחד לפי חלקו ביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הצהרה כוזבת לפי חוק מיסוי מקרקעין והלבנת הון בהיקף של כשמונה מיליון שקלים. 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד שלום שיפר, קיבל בני שלמה במרמה בנסיבות מחמירות ארבעה מגרשים מרשות מקרקעי ישראל במושב חלץ בפטור ממכרז, תוך שהוא מציג מצג שווא בשלושה מקרים כי המגרשים נועדו לאחרים. הנאשם דאג שהמגרשים יירשמו על שם אנשי קש וידווחו לגביהם דיווחים כוזבים לרשות מיסוי מקרקעין.

עוד עולה מכתב האישום, כי שלמה צבר הכנסות ממקור לא ידוע בהיקף של מעל לשישה מיליון שקלים, והלבין הון בסכום של לפחות 7.8 מיליון שקלים, מתוכם סכום של כשלושה מיליון הולבנו יחד עם אשתו, וסכום של ארבעה מיליון יחד עם שלתיאל, אשר עסק ברכישת נכסים עבור שלמה שנרשמו על שמו.

בנוסף, מהאישומים עולה כי בני הזוג שלמה דיווחו במשך שנים לרשויות המס דיווח כוזב כי הם עובדים כשכירים בתחום הפירות והירקות. יחד עם כתב האישום, ביקשה הפרקליטות מבית המשפט להורות על חילוט רכושם של הנאשמים שנעברו בו עבירות הלבנת ההון ומרמה, בהיקף של מיליוני שקלים.

כאמור, בשבוע שעבר שלמה סיים לרצות את 21 חודשי המאסר שהוטלו עליו לאחר שהורשע בעבירות של איומים וניסיונות סחיטה של איש עסקים מקומי. לאור ההחלטה שהתקבלה בוועדת הפנים של הכנסת, הוא השתחרר במועד שנקבע לו יחד עם עוד כ-440 אסירים, שמועד שחרורם חלף לפני כשלושה שבועות. 

בתוך כך, במרחב לכיש ובמחוז הדרומי של המשטרה נערכו בחודשים האחרונים לקראת שחרורו הבוקר של שלמה, ויריבו הבלתי מעורער שלום דומרני, שייצא לחופשי באוגוסט. זאת, על רקע היריבות העקובה מדם בין הארגונים.