פרשת שי אביטל: מתלוננות נוספת הגישה היום (שלישי) תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, ובכך עלה מספר המתלוננות ל-17. במקביל לכך, פרקליטיו של אביטל, עורכי הדין ששי גז, שרון נהרי ועידן שני נפגשו עימו היום בחוץ לארץ. בפגישה נקבע כי הם אלה שיתאמו מול המשטרה את הגעתו לחקירה ככל שיזומן על ידה. עורכי הדין סירבו להתייחס לעצם הפגישה.

מוקדם יותר היום, הדוגמנית גל גברעם נכחה בכינוס מיוחד של הוועדה לקידום מעמד האישה ולשוויון מגדרי, בראשות חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן, תחת הכותרת "למה באת רק עכשיו?", במטרה לדון ביחס המשטרה כלפי נפגעות עבירות מין. יחד עם גברעם, נכחו גם נציגי המשטרה, חברות הכנסת מירב בן ארי, נעמה לזימי, גבי לסקי, יסמין פרידמן, מיכל רוזין ואמילי מואטי וחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי.

במהלך הדיון אמרה גברעם כי "אני לא חושבת שיש קשר בין רמת המסוכנות של האירוע לבין השאלה 'למה באת רק עכשיו'. בהמשך שאלו אותי את אותה השאלה בגישה אחרת, נעימה יותר. אני הסברתי לחוקר שאז פחדתי, והיום אני לא מפחדת, רציתי רק שיגנו עליי". 

"אולי כן צריך להוסיף חוקר או חוקרת בלילה. אני ביקשתי שיגידו שהעדות שלי רלוונטית לפרשה של שי אביטל, אחרי שאמרו במשטרה שהם ערוכים ומוכנים לעדויות. קיבלתי סטירה מצלצלת. כששאלו אותי 'למה באת רק עכשיו', זה מתוך בורות", הוסיפה.

גל גברעם בדיון בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
גל גברעם בדיון בכנסת בוועדה לקידום מעמד האישה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


סגן השר לביטחון הפנים, יואב סגלוביץ', סיכם: "אני מחויב ואעשה ככל הנדרש להוביל את יישום הפיילוט שוועדת ברלינר המליצה עליו. אני לא מודאג ממה שמגיע לתקשורת, אני יותר מודאג מהאירועים שאף אחד מאיתנו לא שמע עליהם. המבחן הגדול הוא מה קורה בשוטף וליישם את המלצות הדוח לטיפול ראוי. אני מחויב לזה".

כזכור, גברעם הגישה לפני כשבוע תלונה במשטרה במסגרת פרשת סוכן הדוגמניות, שי אביטל, לאחר שנשמעו קריאות בתקשורת שעודדו נפגעות נוספות בפרשה להתלונן. לאחר צאתה מתחנת המשטרה, פרסמה פוסט בו סיפרה: "יצאתי מתחנת המשטרה אחרי שהגעתי להגיש תלונה, כולם אמרו 'אם את יכולה אז תעידי', אז הגעתי. באתי לתת את העדות שלי, עוד סיפור על מה שהוא עשה. נכנסתי לתחנה ואמרתי שאני רוצה להגיש תלונה על הטרדה מינית. הוא שאל אותי 'מתי זה קרה?', אמרתי לו שלפני שנתיים ואז הוא שאל אותי 'למה באת רק עכשיו?'".