פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע של תא"ל במיל' אבריאל בר יוסף, המשנה לראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, בגין עבירות של מרמה והפרת אמונים. בר יוסף, שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת הצוללות, חשוד בקבלת טובת הנאה בהיקף של מאות אלפי אירו מאיש עסקים גרמני בעת כהונתו מל"ל ובזיקה לתפקידו, במהלך השנים 2011-2015. יש לציין כי אין קשר בין פרשה זו לפרשת הצוללות. 

על פי הפרקליטות, מייקל הרצוג הוא איש עסקים גרמני שהכיר את בר יוסף על רקע תפקידו הציבורי כמשנה לראש המל"ל, ושי ברוש הינו איש עסקים ישראלי, שבינו לבין בר יוסף היו יחסי חברות קרובים. עוד עלה מטענת הפרקליטות כי החל משנת 2010, הרצוג וברוש קיימו שיתוף פעולה עסקי לקידום הקמת מתקנים להנזלת גז (הפיכת גז לנוזל לצורך שינוע לטווחים רחוקים) ולאחסון גז בשטח המים הטריטוריאליים והכלכליים של מדינת ישראל בים התיכון.  

החל מחודש אוקטובר 2011 כיהן בר יוסף כנציג המל"ל ב"וועדת צמח" - ועדה בין משרדית שמונתה לצורך בחינת מדיניות הממשלה בנושא משק הגז. לפי הפרקליטות, בר יוסף פעל במסגרת תפקידיו במל"ל ובוועדת צמח לשם קידום הקמת מתקני הגז האמורים, תוך כדי שהוא נמצא בניגוד עניינים חריף בין מחויבותו האישית לקשר עם ברוש.  

עוד נמסר מהפרקליטות, כי בעת שמילא את תפקידו הציבורי, בר יוסף פעל לקבלת טובת הנאה בזיקה לתפקידו הציבורי מאיש העסקים הרצוג, עבורו ועבור בני משפחתו, בהיקף של מאות אלפי אירו. על פי החשד, מרבית הכסף הועבר לחברת הזנק בבעלות בתו של בר יוסף. כמו כן, בר יוסף חשוד כי פעל במסגרת תפקידו הציבורי בהמשך למספר בקשות של הרצוג, ממנו קיבל טובת הנאה. 

הפרקליטות הדגישו כי מדובר בתיק נפרד מפרשת כלי השיט, במסגרתה נאשם בר יוסף בבקשת שוחד, קבלת שוחד בצוותא ומרמה והפרת אמונים. החקירה בוצעה על ידי יאח"ה בלהב 433 במשטרת ישראל. התיק מטופל בידי עוה"ד אלעד פנחס ואיתי שהם מפרקליטות מיסוי וכלכלה.

מטעמו של בר יוסף נמסר: ״בר יוסף משוכנע שלאחר שישמעו טענותיו, תגנוז הפרקליטות את תיק החקירה שנפתחה לפני כחמש שנים״.