הותר היום (חמישי) לפרסום כי היחידה המרכזית במחוז מרכז פענחה פרשת חטיפה ושוד של כ-700 אלף שקלים מנתין סיני, על ידי כנופייה שמנתה שמונה צעירים ישראלים. עם תום חקירתם, הוגשה נגד שבעה מהמעורבים הצהרת תובע, בכוונה להגיש נגדם כתב אישום ובקשת למעצר עד תום ההליכים.

האירוע אירע לפני כשבועיים בראשון לציון, והחקירה נפתחה בעקבות תלונתו של החטוף במשטרה. על פי ממצאי החקירה, עלה כי הקורבן הוצא מרכבו בכוח כאשר החשודים חבשו כובעי מצחייה שנחזו להיראות כמו של בלשי משטרה. הם השכיבו אותו ארצה, כפתו אותו, נטלו את תיקו, הכניסו אותו בכוח לרכב ועזבו את המקום במהירות.

חוקרי הימ"ר ומערך המודיעין איתרו את רכב המילוט של החוטפים בבאר שבע, כאשר בתוכו נמצא אקח דמה. לאחר ביצוע מהלכי חקירה, עלה כי החשודים נמצאו בדירה ברחוב המשחררים בעיר, שככל הנראה שימשה כדירת מילוט. 

כאשר כוח מבצעי של בלשי הימ"ר פרץ לדירה, הוא מצא חמישה חשודים: אבישי מרשה בן 19, פאטה פאטשווילי בן 18, אנטוני בוכבינר בן 18, שמואל עזראייב בן 23, וראובן יוסיפוב בן 23 מאשקלון, שהועברו מיד לחקירה שהתמקדה באיתור החטוף. בחקירה הראשונית עלה כי החטוף הורד מהרכב על ידי החשודים בדרך בין ראשון לציון לבאר שבע.

לאחר מכן, החטוף צעד ברגל מאזור גן יבנה עד לאור יהודה, הגיע לתחנת המשטרה, ובעדויותיו סיפר כי נחטף ונשדד על ידי צעירים ישראלים שהזדהו כשוטרים.

ממצאי החקירה ופעולות שונות שביצעו חוקרי הימ"ר הובילו לעוד שלושה מעורבים באירוע, בהם נהוראי אליה בן 20 מאשקלון וטימור בנימינוב בן 26 מבת ים. כלל החשודים הועברו לחקירה בחשד לחטיפה, שוד ותקיפה בנסיבות מחמירות ומעצרם הוארך מעת לעת. סכום הכסף שעל פי החשד נשדד מהנתין, לא אותר.