שלושה שבועות לאחר שמפקד מחוז מרכז במשטרה ניצב משה ברקת הודיע על החלטתו לפרוש מהארגון, מתכנן המפכ"ל רנ"צ יעקב (קובי) שבתאי למנות במקומו לתפקיד את אחד משני הניצבים הבאים - אלון אריה, שמכהן כיום כראש אגף התנועה, או ניצב אבי ביטון, המשמש כראש אגף מבצעים ובעברו היה מפקד מרחב שרון.

ל"מעריב" נודע כי לפחות שתי עמדות בכירות נוספות של ניצבים אמורות להתפנות בקרוב, בין אם בשל פרישה מהארגון ובין אם ליציאה לתקופת לימודים ובסיומה קבלת תפקיד אחר.

השינוי המסתמן קשור לכך שהשר לביטחון הפנים עמר בר־לב הזכיר בפגישות שקיים מאז נכנס לתפקיד כי בכוונתו לבצע תיקון עוולות ולמנות לפחות ארבע ניצבות שיאיישו את סגל הפיקוד הכללי (ספ"כ) של המשטרה. הודעתו של השר הוגדרה כאחד היעדים של תקופת כהונתו. 

נכון להיום מבין 19 קציני הספ"כ ישנה אישה אחת בלבד בדרגת ניצב - ראש האגף לתמיכה לוגיסטית (את"ל) איילת ירוחם. עם זאת, המפכ"ל שבתאי מתכוון בשנה הקרובה לקדם שלוש קצינות במשטרה בדרגות תנ"צ לדרגות ניצב.

עוד לפני הודעתו של ניצב ברקת לפרוש סומנה תנ"צ סיגל בר צבי, המכהנת כיום כסגנית מפקד מחוז דרום, כמועמדת לדרגת ניצב. במקרה שלה הכוונה הייתה לעשות היסטוריה נוספת ולמנות אותה לאישה הראשונה בתפקיד מפקד מחוז במשטרת ישראל. 

בר צבי שימשה בתפקידים בכירים, בהם קצינת התנועה של מרחב שרון ומפקדת משטרת פתח תקווה. עכשיו היא מכוונת אל היעד הבא, ויש הסבורים כי היא תחליף את ניצב אריה באגף התנועה והוא יעבור לפקד על מחוז המרכז בסופו של דבר.

שתי קצינות בכירות נוספות הצפויות להתקדם לדרגות ניצב הן סגנית מפקד המכללה לשוטרים תנ"צ יפעת שקלר, ותנ"צ סיגל טולדו, שכיהנה כדוברת המשטרה הקודמת וקיבלה את דרגתה בפברואר 2020. 

"בר צבי הייתה מסומנת הרבה קודם ולכן היא צפויה לקבל את דרגת הניצב, כאשר לגבי התפקיד המיועד לה המפכ"ל טרם החליט והוא גם יצטרך לקבל את אישור השר", אומר ל"מעריב" גורם המעורה בפרטים.

"לגבי קצינות נוספות, חלק מהן קודמו רק לאחרונה יחסית לדרגות תנ"צ. עם זאת, מה שאמור להוות גורם מכריע הוא לא פז"מ הדרגה כי אם תקופת השירות בארגון, ולכן זה נראה די בכיוון. בכל מקרה, בשלב הראשון תת־ניצב בר צבי תקודם לדרגת ניצב ואחר כך יחושבו המהלכים מחדש".