חשד לרצח בצפון: סאהר איסמעיל בן ה-50, יועצה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לענייני החברה הערבית, נמצא הבוקר (ראשון) ברכבו כשהוא ירוי וללא סימני חיים, במועצה האזורית ראמה שבצפון. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירה.

חוקרי המחוז הצפוני במשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע, כאשר הרקע הוא פלילי. איסמעיל רוסס על ידי אלמוני שביצע מטווח של ירי נגדו מטווח קצר, עת שנהג ברכבו. הוא נפצע בראשו ובחזהו.

איסמעיל הוא איש מפלגת "תקווה חדשה" ששובץ במקום ה-17 ברשימה לכנסת, ולאחר שלא נבחר, החל לשמש כיועצה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, לענייני המגזר הערבי.

מחקירה ראשונית של המשטרה עולה כי אסמעיל יצא את ביתו, נכנס לרכבו והתיישב במושב הנהג. באותה עת הגיח לעבר הרכב אלמוני ומטווח קצר פתח בירי לעבר יועצה של שרת החינוך. על פי החשד, המתנקש ארב לקורבן וביצע את הירי סמוך לביתו של אסמעיל. 

כוחות גדולים של המשטרה מהמחוז הצפוני וחוקרי המעבדה לזיהוי פלילי פתחו באיסוף ממצאים מהזירה, לרבות ממצאים פורנזיים. הם תרים אחר מצלמות אבטחה בניסיון להתחקות אחר האירוע, ובמקביל פתחו במצוד במטרה לאתר את החשוד שנמלט מהזירה.

מלשכת שרת החינוך נמסר: "שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון קיבלה בתדהמה את הבשורה על רצח יועץ השרה למגזר הערבי סאהר אסמאעיל ונמצאת בקשר שוטף עם משפחתו הקרובה. משפחת משרד החינוך משתתפת באבל הכבד ובצער המשפחה".

זירת חשד לרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת חשד לרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)

יו"ר המפלגה ושר המשפטים, גדעון סער, צייץ: "סאהר איסמעיל, חבר יקר ואהוב כאח לי ושותף לדרך, נרצח הבוקר בראמה. אדם טוב לב, אוהב אדם ואוהב המדינה, מנהיג ישר ואמיץ, חבר אמיתי. אני מתקשה להפנים שלא אראה עוד את סאהר, עם החיוך הנצחי, שעוד אתמול ראיתיו. אני בטוח שמשטרת ישראל תשים את ידה על הרוצחים השפלים ותביאם למשפט צדק".

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ סעיד אלחרומי (רע"מ) אמר: "רצח מחריד ועלית מדרגה מסוכנת, זו עוד הוכחה למצב הבלתי נסבל אליו הגיעה החברה הערבית בהתמודדות היומית שלה עם הפשיעה ומעשי הרצח הנוראיים. הרצח מגיע ימים אחדים לאחר הכרזת ראש הממשלה והשר לבטחון הפנים על תוכנית המאבק בפשיעה בחברה הערבית. כולי תקווה שכל המערכת תירתם למיגור הפשיעה והאלימות הנוראית".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, צייץ: "סאהר איסמעיל, היועץ לשרת החינוך, שילם בחייו בגלל שהוא ערבי. 72 אזרחים ערבים נרצחו מאז תחילת השנה, חברה שלמה זועקת כבר עשורים ואיש לא שומע. אולי עכשיו הממשלה סוף סוף תתעורר".

יו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, צייצה: "שולחת ניחומים אדירים למשפחתו וקהילתו של סאהר איסמעיל שנרצח הבוקר, ושולחת חיזוק לשרה שאשא ביטון ולתקווה חדשה. רצח מזעזע, מחריד ומדאיג שטוב שהמשטרה ממהרת לחקור כדי למצות את הדין עם הרוצחים".

פראמדיק מד"א מיכאל בביונישב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפצוע, שסבל מפציעה חודרת בגופו מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)