לאחר הרצח שהתרחש הבוקר (ראשון) ביישוב ראמה, בו נרצח איש מפלגת תקווה חדשה, סאהר איסמעיל, כעת מתבררים פרטים חדשים על הנסיבות שייתכן והובילו להירצחו.

מקורבים מספרים כי הרקע לאירוע הוא שאיסמעיל העביר מסרים לפיהם בכוונתו לעשות שימוש בקשרים שיש לו במשרדי הממשלה כדי להיאבק בארגוני הפשיעה ביישוב. מקורב אליו אמר כי הוא חזר על הדברים לא מעט פעמים והשמיע את זה בפני מספר אנשים. בנוסף, הוא קיבל מסרים מאיימים לאחרונה.

חבר של איסמאעיל מכפר סמוך אמר למעריב: "הוא לא הסתיר את הרצון שלו למגר ולמזער את הפשיעה במגזר הערבי, זה היה המצע שלו בבחירות עם גדעון סער. הוא אמר את זה בכל נאום שלו, זה לא היה סוד. לקשור את זה לרצח עכשיו אני לא יכול. הוא היה אדם מקסים, חכם, פיקח, אדיב, שהיה נאמן לערכים שלו ומאוד היה חשוב לו לבלום את הפשיעה במגזר הערבי. הוא ראה את זה כמטרה. בבוקר, יחסית מאוחר, כשהתגלגלה אליי ההודעה בווטסאפ על הרצח - הייתי בשוק. יש לי אח שעובד במד"א, הוא ידע על הרצח בראמה, אבל לא חשבתי לרגע שזה יכול להיות הוא. לא האמנתי, אני בשוק, קשה לעכל את זה, ועכשיו נראה מה יהיה".

סאהר איסמעיל (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')
סאהר איסמעיל (צילום: באדיבות ''תקווה חדשה'')

סאהר איסמעיל בן ה-50, יועצה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לענייני החברה הערבית, נמצא הבוקר ברכבו כשהוא ירוי וללא סימני חיים, במועצה האזורית ראמה שבצפון. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירה. חוקרי המחוז הצפוני במשטרה שהגיעו למקום פתחו בחקירת האירוע, כאשר הרקע הוא פלילי. איסמעיל רוסס על ידי אלמוני שביצע מטווח של ירי נגדו מטווח קצר, עת שנהג ברכבו. הוא נפצע בראשו ובחזהו.

איסמעיל הוא איש מפלגת "תקווה חדשה" ששובץ במקום ה-17 ברשימה לכנסת, ולאחר שלא נבחר, החל לשמש כיועצה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, לענייני המגזר הערבי.