אתמול בבוקר נרצח ביריות סאהר איסמעיל, מי שהיה היועץ לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומקורבו של שר המשפטים גדעון סער. איסמעיל בן ה־50 נורה למוות מחוץ לביתו בכפר ראמה, והותיר אחריו אישה וילד. גולן יוכפז וענת דוידוב שוחחו הבוקר (שני) בתוכניתם ב-103FM עם אחיו של המנוח, רביע איסמעיל, שסיפר על אחיו ועל התחושות הקשות.

בקול שבור וחנוק מדמעות שיתף האח איסמעיל בתחושות הקשות שמלוות את המשפחה לאחר הרצח המזעזע: "המשפחה הרוסה לגמרי. אני לא יודע למה עשו את זה, בשביל מה? על מה? זה בלתי נתפס. אין מילים. אנחנו עדיין לא מעכלים את זה - אנחנו עדיין בהלם".

על אחיו סיפר: "סאהר נולד בשנת 1971, הוא בן 50 עכשיו. אבא שלנו נפטר לפני שבע שנים והפך להיות כמו האבא של המשפחה, הוא הבכור. כל מטרותיו היו לעזור, שלאחרים יהיה טוב. זה כל מה שרצה בחיים, היה עוזר, תומך". באשר לאפשרות שסאהר ספג איומים על חייו בתקופה האחרונה, אמר: "שלשום ישבנו ביחד והכול היה כרגיל. הוא היה אומר לי את זה".

סאהר הוצב בבחירות האחרות במקום ה־17 ברשימת 'תקווה חדשה' ולאחרונה מונה לתפקיד היועץ לענייני ערבים של שרת החינוך שאשא ביטון. בין המטרות שהציב לעצמו, הייתה סוגיית האלימות, הפשיעה והרצח במגזר הערבי. "יום לפני המקרה, כבוד השר גדעון סער אמר שישבו ובין הדברים שדיברו עליהם היה הדבר הזה, הרצח במגזר הערבי, ובסוף זה פגע בו". עוד ביקש לחדד ולהבהיר: "אנחנו במשפחה לא קשורים לעולם הזה של פשע ומלחמות. סאהר יצא מהבית לעבודה בכל יום, כרגיל, נישק את בנו ויצא".

איסמעיל הודה בכאב: "אני מפחד שמדינת ישראל איבדה שליטה בכל מה שקורה במגזר. זה הפחד הגדול. אנשים מתחילים לפחד לצאת מהבית. אם זה קרה לסאהר שכל כך עזר ותמך, זה יכול לקרות לכל אדם. אני מקווה ובטוח שהפעם הוא ימצא הרוצח הארור הזה, הפעם ימצאו אותו. יש לנו אמון במדינה. לפענח רציחות במגזר הערבי? אני חושב שזה קטן עליה".