קרב גרסאות: חבר הכנסת איתמר בן גביר טען היום (שלישי) כי משטרת חברון ביקשה להיכנס לשטח ביתו "בניגוד לחוק" כדי לאכוף את בידודו עקב מחלת הקורונה בה לקה. המשטרה מנגד הודיעה כי היא "אוכפת את חובת הבידוד של כלל אזרחי ישראל".

"פעולות הפיקוח והאכיפה מתבצעות במסירות וללא משוא פנים, ובהתאם לרשימות ונתוני מחוייבי בידוד המועברות למשטרה על ידי משרד הבריאות", הוסיפו במשטרה.

בן גביר הגיב בביקורת חריפה להתנהלות המשטרה, ואמר כי היא "ממשיכה לשבור שיאים חדשים ביחס לכל מה שקשור להתנהלותם כלפי".

כאמור, ח"כ בן גביר חלה בקורונה ונכנס לבידוד בביתו שבקרית ארבע. לטעתנתו, "בצהריים כבר התייצב שוטר  משטרת חברון כדי לוודא לדבריו את נוכחותו של בן גביר בביתו ולצורך כך ביקש להיכנס לשטח ביתו וזאת בניגוד לחוק חסינות חברי הכנסת". 

בן גביר בחר להשוות עצמו לחבר הכנסת אחמד טיבי, ותהה מדוע מגיעים דווקא אליו, ומבקשים "להפר את חוק החסינות": "לא הייתם מעזים לעשו את זה אחמד טיבי או למישוה אחר, ראיתי איך התנהלתם מולו בחברון", אמר לשוטר.

לשיטתו של בן גביר, מספר דקות לאחר מכן שוחח קצין הכנסת שהבהיר למשטרה את הוראות החוק. 

"מתקשה שלא לחשוב ששוב מפכ"ל המשטרה הכושל מבקש להתנכל לי" אמר בתגובה חבר הכנסת. "לצערי אני קרוב מאוד להגיש תביעה של מאות אלפים נגד מפכ"ל ומשטרה שפועלת שלא כחוק ולא מפנימה שהדין שלי כדין כל חברי הכנסת".

ממשטרת ישראל נמסר: "בניגוד מוחלט לנטען, במקרה זה כפי שנעשה בפיקוח פיזי של כלל חבי הבידוד, השוטר יצר קשר טלפוני עם חבר הכנסת ולא ביקש להיכנס לביתו. השוטר ביצע את משימתו כראוי ובדק שחב הבידוד מקיים את חובת הבידוד ולא מסכן את הציבור, פעולה שבוצעה כדין ושאינה פוגעת בחסינות של חבר הכנסת החייב בבידוד ככל אדם אחר. 

"פעולות הפיקוח והאכיפה מתבצעות במסירות ללא משוא פנים, ובהתאם לרשימות מחויבי בידוד המועברות למשטרה על ידי משרד הבריאות. משטרת ישראל תמשיך לאכוף את חובת הבידוד של כלל אזרחי ישראל למען בריאות הציבור".