החיסול בראשון לציון: תיק החקירה בפרשת רצח שימי דדון אתמול בראשון לציון עבר לטיפולה של היחידה המרכזית במחוז תל אביב במשטרה, וזאת חרף העובדה שהאירוע התרחש בטריטוריה של מחוז מרכז. ההחלטה נפלה היום בתום הערכת מצב שהתקיימה במשטרה לאור בחינה מודיעינית של הפרשה.

למרות שעדיין אין כיוון חקירה מבוסס ומוחלט, מודיעינית, במחוז תל אביב מכירים את הדמויות והנפשות הפועלות, הן את הקורבן והן את אלו שלכאורה הוא היה מצוי איתם בסכסוכים פתוחים. משכך, החליטו במשטרה להעביר את תיק החקירה מימ"ר מרכז לימ"ר תל אביב.

נציין שכבר אתמול, מיד לאחר הרצח, עלתה האפשרות הזו על הפרק, אולם החקירה הוטלה תחילה על ימ"ר מרכז, והיום לאחר בחינה מעמיקה יותר של המידע המודיעיני, הוחלט כאמור להעביר את החקירה.

נציין כי דדון בעל עבר של עבירות סמים, השתחרר רק בראשון האחרון מהכלא לאחר שריצה שנה וחצי מאסר בפועל. הוא קשור, על פי המידע שבמשטרה, גם לתחום הכספים וההלוואות, ולא מן הנמנע כי כניסה ל"קו הלוואות" של גורמי פשיעה אחרים היוו פתח לסכסוך נוסף.

הגם שבמשטרה לא רואים בכך סוג של התפתחות, חובה לציין כי עצם העובדה שנתקבלה ההחלטה על העברת התיק לטיפול מחוז אחר מצביעה על כך שההערכה המשטרתית הגוברת היא כי מדובר בסכסוך ויריבות הקשורה לדמויות מאזור תל אביב, וכי העובדה שהרצח התרחש בראשון לציון היא שולית לכאורה בפרשה.

מוקדם יותר היום, פורסם תיעוד של הירי למוות בבן ה-29 ברחוב סחרוב, סמוך לקניון הזהב בעיר. בתיעוד ניתן לראות את הירי מטווח קצר בצעיר שהוביל למותו לאחר מכן את היורה נמלט מהמקום על אופנוע. 

אתמול פורסם כי מחקירת מז"פ (מחלקת זיהוי פלילי), עלה כי ישנן שתי זירות במקום. על פי החשד, הקורבן הגיע למקום כשהוא רכוב על קטנוע כאשר בשלב מסוים, הגיחו לעברו רוכבי אופנוע אחר, ופתחו בירי. הוא נפגע ונפל מהאופנוע, ניסה להימלט מהמקום, והם המשיכו לרכב לעברו. נוצרה התקהלות והם ירו לעברו ארבע יריות, שגרמו למותו.

טרם נמצא האופנוע של הקורבן, ועל כן עולה החשד לפיו מדובר באירוע של "כיפה אדומה", כלומר הביאו אותו למקום ושם ארבו לו היורים.

בלשי המשטרה אספו מצלמות אבטחה מבתי עסק סמוכים, כשבחלקם נראים בבירור שני קטנועים שנמלטים מהזירה זמן קצר לאחר שלזירה הגיע קטנוע ושני רוכבים שהיו עליו פתחו בירי ממוקד לעבר הצעיר, עד שהתמוטט על המדרכה.

מיד לאחר מכן נמלט האופנוע מהמקום, לא לפני שביצוע וידוא הריגה. במצלמות האבטחה מזהים הימלטות מהמקום של קטנוע נוסף. בשלב הזה לא ברור מה חלקו באירוע או האם נקלע לזירה ובחר לעזוב את המקום. על המדרכה נותרה בזירה קסדה, ולא מן הנמנע כי הנרצח הגיע לזירה באמצעות קטנוע שעזב את המקום ובמשטרה החלו בחיפושים אחריו.