שופט בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס כרמי מוסק שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM והתייחס לחופשתו של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו בארצות הברית, שם הוא מתארח במתחם נופש של איש העסקים היהודי לארי אליסון, בעל הון מוערך של 112 מיליארד דולר ואחד מעדי התביעה במשפטו של נתניהו.

"מנקודת מבטי כשופט, כל מפגש בין נאשם לעדי תביעה הוא אינו מקובל ואסור מבחינת החוק. נאשם שרוצה לקיים מפגש שכזה, צריך לקבל אישור מהפרקליטות ולהבהיר את תוכן המפגש. החשש הוא תמיד שמפגשים כאלה מולידים עבירות כמו שיבוש הליכי משפט, הדחת עדות וכדומה, גם אם הנאשם אומר שהוא לא משוחח עם העד על ענייני המשפט", פתח מוסק את דבריו.

למרות זאת, השופט בדימוס הבהיר כי "צריך לתת פרשנות מתאימה למצבים משתנים. בתיק של ראש הממשלה לשעבר יש כ-300 עדים, עם חלקם הוא עדיין עובד, אך עדיין אני מאמין שיש בעיה להיפגש עם עדי תביעה. נאשם שמתארח אצל עד תביעה זה מצב מוזר".

באשר לשאלה אם הפרקליטות צריכה להתערב בנושא, ואם כן מה בידה לעשות, השיב כרמי: "אם מחמירים, צריך לקיים חקירה בנוגע למה שקרה במפגש או להזהיר את הנאשם שלא יחזור על הצעד. בנוסף, יש להסתכל על הליכים פליליים אחרים, מה יחשבו נאשמים אחרים אם לו מותר, אז למה להם אסור?".

"מצד אחד אנו אומרים שכולם שווים בפני החוק, אך אם לא היה רה"מ היו מגבילים אותו כמו כל נאשם, ואותו לא הגבילו. לא הייתי ממליץ לפתוח בחקירה, אלא לחדד את הנהלים. יש פתח לשיבוש הליכים ולתיקים פליליים אחרים, מדובר במפגש עם עד תביעה שטרם מסר את עדותו בבית המשפט", הרחיב השופט לשעבר.

לסיום, השופט בדימוס מוסק התייחס לפרשת רומן זדורוב: "אני חושב שביהמ"ש העליון מאוד מתלבט בשחרורו של זדורוב בתנאים מגבילים למעצר בית. מצד אחד, עומדות שלוש הרשעות ומצד שני ההחלטה של ממלא מקום הנשיאה לשעבר, והוא מנה שם כל מיני כשלים, שזה מפחית מרמת המסוכנות".

סייעה בהכנסת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm