הותר לפרסום: המשטרה פענחה את תיק הרצח של השיח' אבו ניג'אם ביפו בינואר האחרון, ובהתאם לממצאי החקירה הוגשה הבוקר (ראשון) לבית המשפט הצהרת תובע נגד שני תושבי העיר בחשד למעורבות ברצח וניסיון רצח של אדם נוסף.

חוקרי ימ"ר ת"א ניהלו חקירה סמויה, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, ניתוח ממצאים פורנזיים ונקיטת פעולות חקירה מורכבות, שהביאו לחשיפת זהותם של שני החשודים במעורבות ברצח – אח ואחות תושבי יפו בשנות ה–20 לחייהם, כאשר עפ"י החשד הרקע הנו יריבות רבת שנים בין משפחות תושבות המקום.

כאמור, עם מעבר החקירה לשלב הגלוי, עצרו בלשי הימ"ר תחילה חמישה תושבי יפו, בחשד למעורבות בתיק הרצח, לרבות בחשד לסיוע לאחר מעשה, כאשר בהתאם להתפתחות החקירה הצליחה המשטרה לפענח את התיק ובהתאם לממצאיה הוגשה בבימ"ש השלום תל אביב הבוקר הצהרת תובע נגד שני החשודים המרכזיים ובימים הקרובים צפויה פרקליטות מחוז ת״א להגיש נגדם כתב אישום, לצד בקשת המשך מעצרם עד תום ההליכים.

נזכיר כי בתחילת ינואר נורה ונרצח מוחמד אבו ניג'אם, שייח' ביפו מטעם התנועה האיסלאמית, כשבאותו אירוע היה ניסיון לרצוח גם את קרוב משפחתו, עומר כורדי, שהיה איתו בזמן האירוע ונפצע באורח קשה.

מיד עם קבלת הדיווח, הימ"ר של תל אביב החלה בהפעלת אמצעים במסגרת חקירה סמויה, מה שהוביל בסופו של דבר למעצרם חמישה חשודים המתגוררים בשכנות אל הקורבנות במרכז יפו, עם הפיכתה של החקירה לגלויה.

יצוין כי אבו ניג'אם לא היה מוכר למשטרה וטרם ברור עדיין אם הוא היה היעד לרצח, אולם כורדי לעומתו היה מוכר למשטרה. עם זאת, השניים היו מוכרים היטב לחשודים שנעצרו.

מהחקירה עלה החשד לפיו הירי בוצע במסגרת סכסוך בין משפחות פליליות לרבות קואליציות של משפחות ביפו. בעבר, גבה הסכסוך הזה כעשרה קורבנות משני הצדדים. עוד חשוב להדגיש כי מדובר ביריבות על רקע פעילותם הפלילית ושליטה בתחומי העיסוק שלהם באזור תל אביב. עוד עלה מהחקירה כי חלק מהחשודים מעורבים בפרשות נוספות שנחקרות בימ"ר תל אביב.