בג"ץ דן הבוקר (שני) בעתירות של עיריית רעננה ושל שכני ראש הממשלה, נפתלי בנט, הטוענים לפגיעה משמעותית באיכות חייהם בעקבות הפגנות שנערכות בסמוך לביתו, לאחר שבנט בחר שלא להתגורר בבלפור. עם זאת, החלטה סופית תינתן בהמשך.

השופט נועם סולברג, שהוביל את ההרכב אמר במהלך הדיון: "לא אנחנו קובעים את סדרי האבטחה, איפה יוצב מאבטח, היכן ה'בוטקה' ושאר כל האמצעים. אנחנו גם לא נורה לראש הממשלה היכן להתגורר, ברעננה או בירושלים. עד היום יש לראש הממשלה מעון רשמי. אנו היום במציאות חדשה במדינת ישראל, בה אין מעון רשמי לראש הממשלה".

בנוסף ציין השופט: "מכוח מה אנו נקבע היכן ראש הממשלה אמור להתגורר?". מנגד, עו"ד נזרי המייצג קבוצת עותרים אמר: "בעולם נורמטיבי צריך שלראש הממשלה יהיה מעון רשמי". השופט עופר גרוסקופף אמר: "המדינה לא ידעה להצביע על מקום חילופי. לאדוני יש?", ואילו עו"ד ניזרי השיב: "צומת רעננה במרחק אווירי שהוא סביר לחלוטין. ישנם פרקים נוספים שבהם ניתן לבצע זאת".

השופט יוסף  אלרון סיכם: "אין טעם לחזור על טענותיכם. המשיבים הצטיירו כאנשים אלימים שכל שיש להם זה להתנגח בתושבים. כמובן שהדברים הם לא כפי שהוצגו. הם באים להביע קול זעקה ולהביע את מחאתם על מה שקורה. היו אי צדק וזעקות מצד המתגוררים שם. זרקו עליהם בקבוקים ודברים נוספים. זה מאיין את זכות ההפגנה שלהם".

וסולברג חתם: "יש צורך בהידברות, גם כדי לעגן בכתובים את הימים שיהיו הימים הנכונים להפגנות וגם לשקול את מגבלות הרעש ואת מניעת ההפגנות בימים האחרים".

קודם לכן, עיריית רעננה נימקה מצדה: "ההפגנות הנערכות תוך שימוש באמצעי הרעשה והגברה שונים שלא כדין, תוך הטלת מורא וטרור של ממש על באי הרחוב ושביו, הכול מטרים בודדים מבתיהם הפרטיים של תושבי הרחוב".

לטענת העירייה, "מדובר מטרד קשה ביותר לתושבי השכונה, היוצר מפגע בריאותי לתושבים ולילדיהם בשל עוצמות רעש מחרידות ובלתי סבירות לאוזן אנושית, פי כמה מהעוצמה המותרת על פי הדין, מייצרות חרדות, אימה ופחד בעיקר לילדי הרחוב, אך גם לכלל התושבים, בשל השמעת צפירות אזעקה, ואף מייצרות סיכון תעבורתי של ממש הן למשתמשי הדרך ברחוב, והן למפגינים עצמם ולגופם".