המשטרה עצרה חשוד ברצח של סאהר איסמעיל, מקורבו לשעבר של שר המשפטים גדעון סער ומי שהיה יועצה של שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. החשוד הוא תושב אחד הכפרים הערביים בצפון, גבר כבן 30.

החקירה הוטלה על יחידה מרכזית צפון, והוצא צו איסור פרסום עם ראשית הפרשה. היום כאמור, נעצר החשוד ובמשטרה מייחסים לו חשד למעורבות ברצח. לפי הידוע, במשטרה מעריכים כי מדובר באירוע על רקע פגיעה בכבוד המשפחה.

איסמעיל, בן 50 היה במותו, נמצא בחודש שעבר ברכבו כשהוא ירוי וללא סימני חיים, במועצה האזורית ראמה שבצפון. צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו בזירה. איסמעיל רוסס על ידי אלמוני שביצע מטווח של ירי נגדו מטווח קצר, עת שנהג ברכבו. הוא נפצע בראשו ובחזהו.

זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בראמה (צילום: דוברות המשטרה)

איסמעיל היה איש מפלגת "תקווה חדשה" ושובץ במקום ה-17 ברשימה לכנסת. לאחר שלא נבחר, החל לשמש כיועצה של שרת החינוך, יפעת שאשא-ביטון, לענייני החברה הערבית.

בחודש שעבר, מקורבים לאיסמעיל סיפרו כי רקע אפשרי לאירוע הוא שאיסמעיל העביר מסרים לפיהם בכוונתו לעשות שימוש בקשרים שיש לו במשרדי הממשלה כדי להיאבק בארגוני הפשיעה ביישוב. מקורב אליו אמר כי הוא חזר על הדברים לא מעט פעמים והשמיע את זה בפני מספר אנשים. בנוסף, הוא קיבל מסרים מאיימים לאחרונה.

חבר של איסמאעיל מכפר סמוך אמר למעריב: "הוא לא הסתיר את הרצון שלו למגר ולמזער את הפשיעה במגזר הערבי, זה היה המצע שלו בבחירות עם גדעון סער. הוא אמר את זה בכל נאום שלו, זה לא היה סוד. לקשור את זה לרצח עכשיו אני לא יכול. הוא היה אדם מקסים, חכם, פיקח, אדיב, שהיה נאמן לערכים שלו ומאוד היה חשוב לו לבלום את הפשיעה במגזר הערבי".