הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בנצרת את כתב האישום המתוקן נגד רומן זדורוב, הנאשם ברצח בכוונה תחילה של הנערה תאיר ראדה ז"ל בשנת 2006 בבית הספר "נופי גולן" בקצרין, במסגרת המשפט החוזר המתנהל נגדו.

רשימת עדי התביעה מונה 168 עדים, בהם אולה קרבצ'נקו, שנודעה עד לא מזמן רק בראשי התיבות שלה - "א"ק". עם זאת, לפי כתב האישום, היא אינה סופית.

הפרקליטות מסרה כי "כתב האישום המתוקן מייחס לזדורוב עבירה של רצח בכוונה תחילה, בהתאם לנוסח חוק העונשין בעת הרצח, ולפי נוסח החוק החדש (לאחר הרפורמה בעבירות המתה) ברצח בנסיבות מחמירות כיוון שבוצע בקטינה מתחת לגיל 14 ובוצע באכזריות מיוחדת, וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט".

רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)
רומן זדורוב שוחרר למעצר בית (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

כזכור, לאחר שבית המשפט העליון דחה את ערעור הפרקליטות ואישר את שחרורו של זדורוב למעצר בית, קבע המחוזי בנצרת כי על הפרקליטות להגיש כתב אישום מתוקן נגד זדורוב עד היום.

בכתב האישום המתוקן, מגוללת הפרקליטות כיצד זדורוב רצח לכאורה את ראדה. "(הוא) עקב אחר ראדה כשהלכה לשירותים ושיסף את גרונה באמצעות 'סכין יפנית' שנשא עימו בקביעות. זדורוב הותיר את תאיר בתא השירותים, כשהיא שרועה על מושב האסלה, נעל את דלת התא מבפנים על מנת לעכב את גילוי גופת המנוחה, ויצא מן התא כשהוא מטפס על גוף המנוחה, דרך עליה בשתי רגליו, נאחז בדפנות התא מלמעלה וקפץ החוצה.

"זדורוב נמלט משירותי הבנות שבקומה השנייה, נכנס לשרותי הבנים שבקומה הראשונה, שטף את הסכין וניקה מעליו את דמה של המנוחה. בהמשך, חזר למקלט, החליף את בגדיו והמשיך בעבודתו עד סוף יום העבודה. לאחר הרצח, שבר את להב הסכין ששימש לפגיעה במנוחה, והחליפו בלהב חדש. זדורוב העלים את הלהב וכן את המכנסיים שלבש בעת ביצוע הרצח, במטרה למנוע או להכשיל את החקירה נגדו".

זדורוב, המואשם ברצח תאיר ראדה ז"ל, יעמוד למשפט חוזר לאחר שבית המשפט העליון ביטל את הרשעתו הקודמת ברצח. המשפט החדש ייפתח ב־12 בספטמבר, כאשר דיוני ההוכחות מיועדים להתחיל ב־12 באוקטובר.

תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)
תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)

שופט בית המשפט העליון אלכס שטיין שחרר את זדורוב למעצר בית בתנאים מגבילים, לאחר כ־15 שנה בכלא. היחידים שיכולים לבקרו הם בני משפחה מדרגה ראשונה או שנייה, או עורכי דינו המייצגים אותו במשפט החוזר. בנוסף, גורמי אכיפת החוק רשאים לבצע האזנות סתר למכשירי הטלפון שלו, וכן למחשבים ולאמצעי תקשורת אחרים שיחזיק ברשותו. זדורוב הפקיד גם את דרכונו על מנת שלא יוכל לצאת מן הארץ.

בתוך כך פרסמה היום אילנה ראדה, אמה של תאיר ז"ל, פוסט בעמוד הפייסבוק שלה, בו כתבה: "ראש השנה. ערב החג שיחול מחר הוא זמן לעצור, להתכנס פנימה ולעשות חשבון נפש כל אחד ואחת בביתם פנימה. אני תקווה שגם אנשי מערכת אכיפת החוק וראשיה יעשו כן, יעמדו מול המראה וישאלו את עצמם האם פיותיהם ולבם שווים.

חשבון הנפש שלי, האישי והציבורי, מחייב אותי להמשיך לדרוש צדק ואמת עבור בתי היחידה והאהובה כפי שאני מבטיחה לה כל יום מחדש. לפני ארבע שנים, לקראת חגי תשרי, החלטתי להקים את הדף הציבורי אותו אתם מלווים באדיקות ובו אני חושפת פעם אחר פעם את פשעי החקירה והמחדלים הבלתי נתפסים שהתבצעו במהלך חקירת רצח תאיר ז"ל. 

היום יותר מתמיד ברור לי, כי הדף הזה עושה את שלו וראשי הפרקליטות כבר מתחילים להפנים, שהדברים שאני אומרת וכותבת אינם מן השפה אל החוץ, אלא הם יצוקים בסלע. בזמן הקרוב ועם תחילתו של המשפט החוזר מיד לאחר החגים, אמשיך לעקוב אחר המהלכים שמבצעת הפרקליטות ועיניי תישארנה פקוחות להמשך ההתרחשויות.

מבקשת לאחל לכל בית ישראל שנה טובה ומתוקה, ושנדע לברך על כל הטוב שזכינו בו. תמיכתם הענקית בי ובמאבק שלי היא שמאפשרת לי להמשיך לקום בבוקר ולדבוק בדרך בה אני ממשיכה לצעוד, למרות כל המכשולים".