פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי מרכז, בשבתו כבית משפט לנוער, כתב אישום כנגד קטין בן 16, בגין רצח בנסיבות מחמירות, ניסיון הצתה ושיבוש מהלכי משפט, לאחר שדקר למוות אדם אותו הכיר באמצעות יישומון האינסטגרם וניסה לשרוף את גופתו. במעשיו הנאשם גרם בכוונה למותו של חיים ויזמן לאחר תכנון המעשה, שנעשה באכזריות מיוחדת ותוך התעללות גופנית.

המשטרה הודיעה הבוקר (ראשון) כי פיענחה את רצח חיים ויזמן, תושב נתניה בן 42 שהיה מוכר למשטרה מתחום עבירות מין בקטינים וכן מהעובדה שסיפק שירותי מין לגברים. בתוך כך, הפרקליטות תגיש כתב אישום נגד נער בן 16, תושב השרון, בגין "עבירת רצח באכזריות מיוחדת".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד שמעון לוי, ויזמן, תושב נתניה בן 42 שהיה מוכר למשטרה מתחום עבירות מין בקטינים וכן מהעובדה שסיפק שירותי מין לגברים והנאשם, תושב השרון, הכירו דרך יישומון 'אינסטגרם', שם החלו בהתכתבות בעלת אופי מיני. בהמשך, קבעו השניים להיפגש לצורך קיום יחסי מין, ביחידת דיור שבה התגורר המנוח.

טרם המפגש גמלה בליבו של הנער החלטה להמית את ויזמן. לאור האמור בדרך למפגש רכש הנאשם סכין, עמו הגיע לדירת המנוח. כאשר היו בתוך הדירה, החל מתפתח ביניהם אקט מיני, במסגרתו שאל הנער את ויזמן: "מוכן להפתעה שלך?" המנוח השיב בחיוב. בהתאם לבקשת הנאשם, שכב המנוח על בטנו ערום במיטתו. אז, פקד הנאשם בנימה פתיינית "לא להציץ!" תוך הצגת מצג שווא לפיו בכוונתו לקיים עמו יחסי מין. המנוח עשה כדברי הנער ועצם את עיניו. בשל חששו מכך שגבו של ויזמן יהיה קשיח מדי לנעיצת סכין, הורה הנער למנוח "תסתובב". ויזמן הסתובב כאשר ידיו מונחות על עיניו. בשלב זה, הוציא הנער את הסכין מהתיק ודקר את ויזמן, למרות שהמנוח ניסה להתנגד והתחנן בפניו כי יפסיק. הנאשם דקר את המנוח כ-30 פעם עד שגרם למותו.

לאחר מכן ירד הנער מהמיטה ונכנס למקלחת שבדירה, שם שטף את הדם שהיה על גופו והתלבש. בהמשך לקח מארנקו של ויזמן כסף המזומן שהיה בתוכו, וכן, יצר באמצעות סכין, צלב קרס על גבי סמרטוט רצפה שהיה בדירה, והניחו בכיור במטבח הדירה. לפני שיצא מהדירה, שפך משקה אלכוהולי על חפצים שונים בדירה ועל גופתו של ויזמן, וניסה באמצעות מצת לשרוף את הדירה. כתוצאה ממעשיו נשרפו חלק מן החפצים שהיו בדירה וכן מכנסיו של המנוח. לאחר מכן יצא מהדירה, השליך את המפתחות, מחק את חשבון האינסטגרם דרכו הכיר את ויזמן, וכן ביצע פעולות נוספות הנוגעות לדואר האלקטרוני שהיה מקושר לאינסטגרם במטרה לשבש את החקירה.

בנוסף על כן, למחרת האירוע, כתב הנאשם במחשבו האישי, על פני מספר עמודים, תיאור מפורט של מעשיו בערב הקודם בדירתו של המנוח: "הם פספסו את צלב הקרס שחרטתי על מגבת ושמתי בכיור. במקום דיי בולט, לעניות דעתי. אם לא היו מפספסים, הרצח היה מקבל קצת יותר קרדיט מכמה ימים של תהילה עד שפשע אחר יתפוס את מקומו. אני עדיין מתלבט אם לעשות את זה שוב. להתחיל דפוס. ככה, אולי, אקבל קצת יותר תשומת לב מהציבור. אגרום לאנשים לפחד. וזהו זה. הנה זה. כתוב. שחור על גבי לבן. המעשה המוסרי האמיתי הראשון שלי".

כזכור, בחודש שעבר, שני צעירים שהגיעו לביתו של ויזמן מצאו את גופתו. חוקרי המשטרה שהגיעו למקום הבחינו שהוא נדקר באמצעות סכין מספר רב של פעמים בכל חלקי גופו וכי נעשה ניסיון להצית את המקום במטרה לטשטש ראיות.

הראיות שאספה המשטרה הצביעו על הנער כמי שהיה האחרון שהיה בקשר עם הקורבן ואף הגיע לדירתו בסמוך למועד הרצח. היא עצרה אותו כשבוע לאחר מותו של ויזמן. הקטין הכחיש תחילה כל קשר לאירוע, ולאחר מכן טען כי עשה זאת מתוך הגנה עצמית. עם זאת, צוות החקירה הפריך את גרסתו, בין היתר בגלל ההצטיידות של הנער בסכין טרם המפגש, כמות הדקירות וניסיון ההצתה של הזירה.