פרשת המטענים: אבנר הררי, מי שכונה בעבר "המחסל של העולם התחתון", הורשע היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בניסיון רצח כדורגלן העבר קובי מוסא, וזוכה מניסיון הרצח של הזמרת מרגלית צנעני מחמת הספק.

עורכי הדין חגי בנימין ומיכאל כהן, מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי), מסרו כי "בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשמים בניסיון רצח, הטמנת מטעני חבלה, עבירות נשק ועוד. בימים בהם האלימות גואה ברחובות ופוגעת לעיתים גם בחפים מפשע, בית המשפט הוציא היום מסר חד וברור למעשים  אשר מטרתם לא אחת הטלת אימה ואשר עלולה להוביל לתוצאות הרות אסון. הכרעת הדין הינה עוד שלב משמעותי במאבק באלימות ובפשיעה החמורה.

זירת פיצוץ המטען ברמת השרון (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיצוץ המטען ברמת השרון (צילום: דוברות המשטרה)

חשוב להדגיש כי הכרעת הדין ניתנה היום בסיומו של משפט מורכב וממושך מאוד, אשר נוהל לאורך למעלה בארבע וחצי שנים, במהלכן נשמעו מעל 150 עדים והוגשו מאות ראיות שונות. הכרעת הדין קובעת כי לא רק מי שנתפס במישרין בזירת העבירה צריך לתת את הדין על מעשיו, אלא גם עבריינים אשר מנסים להסוות את מעשיהם ומעורבותם בעבירות על ידי הפעלת אחרים באמצעות "שלט רחוק" – ובכך ידעו כולם כי אף אחד איננו חסין מפני הדין".

כזכור, ביוני 2019, העידה צנעני בבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת הפרשה: "ביום של הפיצוץ ישבתי במסעדה ואז שמענו בום על קולי מבהיל בצורה מטורפת. לא חלפה לרגע במוחי מחשב שזה קשור אליי". לדבריה, בשלב הזה החלו לשאול של מי הביואיק. "נחרדתי, הסתובבתי לחנייה וכולם היו מסביב לאוטו אבל הוא דווקא נראה בסדר עם קצת עשן. התביישתי כי זה לא נעים שהאוטו שלך מתפוצץ", הסבירה, "קיבלתי בערב מסרון לא נעים בו נכתב שאם אגיע לתחנה - אני והבן שלי מתים".

אבנר הררי בבית המשפט (צילום: חן גלילי)
אבנר הררי בבית המשפט (צילום: חן גלילי)

היא התייחסה להררי והסבירה: "הוא התקשר אלי פעם אחת לפני המעשה שאירע, הוא דיבר יפה מאוד, התייחס אלי כאחד האדם". לדבריו, אמרה לו שאינה האוטוריטה בנושא השמעת שירים וכי לוקח זמן עד ששיר מבשיל. "הוא שאל אם יעזור שיפנה למנכ"ל התחנה. עניתי לו שכן. וככה הסתיימה השיחה באווירה מאוד לבבית", הסבירה, "השמעתי את השירים שלו פעם אחת אחרי שהרכב שלי התפוצץ. לא יודעת למה עשיתי את זה בסוף".

בכל הנוגע לכדורגלן לשעבר מוסא: "לפי כתב האישום, ב-17 בפברואר 2017 הצטייד בן דוד במטען ונסע ברכב עם לוחיות זיהוי מזויפות לאצטדיון גרונדמן ברמת השרון בחיפוש אחר הכדורגלן לשעבר מוסא. לאחר שהדליק את מתג המקלט האלחוטי המוצמד למטען החבלה, יצא בן דוד מהרכב כשבידו חומר הנפץ המורכב. בן דוד ניגש לרכבו של מוסא, התכופף אל מתחת למיקום מושב הנהג והניח את מטען החבלה. כוח משטרה שהיה במקום עצר אותו טרם חזרתו לרכבו, ובהמשך המטען נוטרל".

פיצוץ במכונית של מרגלית צנעני (צילום: משטרת ישראל,צ'ינו)
פיצוץ במכונית של מרגלית צנעני (צילום: משטרת ישראל,צ'ינו)

מוסא עצמו העיד בשיחת וידאו מארצות הברית מהקונסוליה במיאמי וטען כי לא ידיע מדוע בוצע המעשה כנגדו. "אין לי הוכחות, בהתחלה חשבתי על איזה נושא אישי, זה מה שעלה לי בראש. אבל איש לא איים עליי בנוגע לאותו מקרה. באותו רגע בחקירה הייתי קצת בלחץ, אני לא רגיל ולא חי את העולם הזה, אבל אם אין הוכחות אני לא רוצה סתם להגיד דברים".

לאורך כל משפטו, טען הררי באמצעות סנגוריו אלון דוידוב וצ'רלי סבג, כי הוא חף מפשע ואין בידי המשטרה בדל של ראייה ישירה או עקיפה הקושרת אותו להנחת המטענים. בן דוד הכחיש גם הוא באמצעות פרקליטו, עו"ד שי רודה, את ההאשמות נגדו.