כרמל מעודה, שהורשעה בהתעללות בפעוטות ששהו בגן הילדים שבבעלותה ונידונה ל-9.5 שנות מאסר, הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט העליון. מעדה ערערה נגד חומרת העונש שהוטל עליה. על פי פסיקת בית המשפט המחוזי, מאסרה של מעודה צריך להתחיל בסוף החודש. 

כזכור, מעודה הורשעה ב-17 סעיפי התעללות ותקיפה של 11 פעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים בין התאריכים 16 ביוני 2019 ל-27 במאי 2019 בגן שניהלה בראש העין. בחודש יולי האחרון גזר עליה בית המשפט עונש מאסר של 9.5 שנים, בנוסף לשלוש שנים על תנאי.

בנוסף, נקבע כי מעודה תפצה את עשרות נפגעי העבירה בסך 400 אלף ש"ח. "הפיצוי יחולק שווה בשווה בין עשרת נפגעי העבירה, כך שכל נפגע עבירה יקבל פיצוי בסך של 40 אלף ש"ח. הנזק שנגרם לפעוטות כולל פגיעה בתפקודם, בהתנהגותם, וביכולתם לרכוש אמון ולהסתגל למסגרות חינוכיות חדשות", נכתב בגזר הדין. 

הורים מפגינים בכניסה לבית המשפט לאחר הכרעת הדין של כרמל מעודה (צילום: אבשלום ששוני)
הורים מפגינים בכניסה לבית המשפט לאחר הכרעת הדין של כרמל מעודה (צילום: אבשלום ששוני)

בחודש שעבר הגישה מעודה בקשה לבית המשפט המחוזי לדחות את תחילת מאסרה לאחר תקופת החגים. בית המפשט נעתר לבקשתה ופסק כי מאסרה של מעודה יחל ב-30 לספטמבר.

יוסי חברה, אביה של לין, שלמדה בגן של מעודה ומנהל מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך, התייחס לעתירה ומסר: "היה לנו ברור שכרמל מעודה תחכה עד הרגע האחרון ותגיש בקשה לערעור. לא נפלתי מהכיסא כשהודיעו לנו. אני כן מצפה שלא יאשרו לה שום דחיה של כניסה לכלא ושהערעור יתבצע במקביל לכך". עוד אמר חברה כי "צריך לזכור שמעודה היא עבריינית מורשעת עם גזר דין בפועל ועליה להתחיל לרצות אותו. היא לא צריכה להסתובב כאחד האדם אלא מקומה מאחורי סורג ובריח וכך קבע בית המשפט". 
 
חברה המשיך ואמר כי להבנתו טרם הוגש הערעור הרשמי: "זו בקשה לארכה מביהמ"ש העליון להגיש את הערעור ולכן לא ידוע לנו הסיבות שלה, אבל אני ממש מפציר בביהמ"ש העליון לכבד את החלטת ביהמ"ש המחוזי בלוד, שישאיר את העונש כפי שניתן ולתת לנו ההורים את השקט שמגיע לנו אחרי שנתיים של עינוי דין". 

מוריה קואליו, שבנה עבר התעללות על ידי מעודה, אמרה: "אין לי בכלל מילים לתאר מה אני מרגישה. ברור שציפיתי לזה אבל כל פעם מחדש זה עוד סכין בלב שהיא ממשיכה לסובב. כרמל מעודה הורשעה בכל כך הרבה סעיפים של התעללות ותקיפה של ילדים וכבר נגזר עליה גזר דין". 

עוד אמרה: "היא עבריינית וצריכה להיכנס לכלא ולהתחיל לרצות את עונשה. אני מקווה ממש שביהמ"ש העליון יבין שזו מניפולציה נוספת של מעודה שלא פסחה על הילדים שלנו עם המעשים החמורים שלה וישאיר את העונש שנגזר עליה". קואליו סיכמה: "מקווה כמובן שהערעור יתבצע כשהיא בכלא ולא לאפשר לה יום אחד נוסף ממה שכבר אישרו לה בדחיה הנוכחית. היא תכנס לנווה תרצה ואנחנו נוכל לנשום סוף סוף".