"הציבור צריך להירגע מהקונספירציות": אמש התרחש הדיון הראשון במשפטו המחודש של הנאשם ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל ב-2006, רומן זדורוב, ששוחרר לא מזמן למעצר בית לאחר ריצוי עונש מאסר של קרוב ל-15 שנים. מה הסיכוי להרשעה מחודשת בתיק שמסעיר את המדינה? עו"ד משה גלעד, שופט ביהמ"ש המחוזי בדימוס, שוחח על כך הבוקר (שני) עם יואב מינץ בתוכניתו ברדיו צפון 104.5FM.

"כתב האישום לא השתנה", פתח השופט לשעבר את דבריו, "נוספו בו 13 עדים, שנוצרו תוך כדי ההליכים. בתקופה בין משפטו הראשון ועד היום, החלק של עבירות המתה שונה בחוק הישראלי", הסביר המשפטן.

"נקודה נוספת היא שאין מניע", המשיך גלעד. "לפי סעיף 8 בכתב האישום - 'הנאשם הבחין במנוחה ונכנס בעקבותיה לשירותים'. עם זאת, חשוב שהציבור ידע, זה שאין מניע לא אומר שאין תיק". עוד אמר כי: "זדרוב מסר מניעים שונים, והמדינה לא מקבלת אותם. עדיין, בתי המשפט מסתכלים על למה הוא עשה דבר כזה".

רומן זדורוב משתחרר למעצר בית  (צילום: מיכל גלעדי, פלאש 90)
רומן זדורוב משתחרר למעצר בית (צילום: מיכל גלעדי, פלאש 90)

כשנשאל מה עבר לפרקליטים בראש כשהגישו את כתב האישום המתוקן, השיב השופט בדימוס: "מה שעובר להם בראש הוא גילוי האמת על מקרה מוות אכזרי של ילדה. אין לי ספק שאף לא אחד מהפרקליטים הרבים לא בא ואמר 'אני חייב שיהיה לי זדורוב על צווארי'. התיק הזה, בצידן של ראיות מדעיות חדשות שהביאו למשפט החוזר, מלא בראיות חדשות. לא הכל לגמרי שלם". הוא הוסיף מסר משל עצמו: "מה שחשוב זה שהציבור יירגע מהקונספירציות".

על סנגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי, אמר גלעד: "הסנגור הוא ותיק ומנוסה ביותר", אך סייג ותקף: "ברגע שכלב ציד התחיל לרוץ, הוא לא ירפה". לסיכום הסביר את פרשנותו: "סניגור פלילי חי בתחושה של 'אני לבד נגד מדינת ישראל'".