נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי, נשאה היום (שני) דברים בוועדה לביטחון פנים בכנסת, והתייחסה למחדל בריחת האסירים הביטחוניים: "איום הבריחה הוא הראשון במעלה, אך לצד זאת, כ-300 ניסיונות בריחה סוכלו בעשור האחרון".

באשר לאירוע בריחת האסירים, אמרה: "ברחו שישה אסירים ביטחוניים, חלקם עם דם על הידיים, חלקם מסוכנים. נקטתי פעולות שמטרתן להשיג את התכלית המבצעית שהגדרתי - מניעת חקיינות, השגת שליטה, הגברת ההרתעה".

בית הכלא גלבוע (צילום: פלאש 90)
בית הכלא גלבוע (צילום: פלאש 90)


"ראשית, הקמת צוות שעובד מיום קרות האירוע במטרה לעבור אגף-אגף בבתי הסוהר שמוגדרים אדומים, כדי לבדוק את המבנה ההנדסי שלהם, ומה יש מתחת לקרקע, האגף שממנו ברחו האסירים פוזר כולו. ביצעתי עוד לא מעט פעולות במקביל לחקירה הפלילית. אני ממליצה לתת לוועדה לסיים את עבודתה, לסיים את הבדיקה. אני ידועה במדיניות שלי - מדיניות נחושה, של יד ברזל, וגם כאן היא תימשך".

פרי הציגה את הרפורמה אותה הנהיגה עם כניסתה לתפקיד, ואמרה: "מיום כניסתי לתפקיד מיניתי חמישה צוותים שעוסקים בביטחון ומודיעין, טרש טכנולוגי, תשתיות אסטרטגיות, חזון וערכי הארגון, כליאה וקהילה והון אנושי".

הוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ)
הוועדה לביטחון פנים (צילום: נועם מושקוביץ)


היא ציינה כי ישנו צורך במשאבים נוספים לשם פיתוח ארגוני, והוסיפה: "הרפורמה נדרשת, היא קורמת עור וגידים, אין לי ספק שאמשיך להוביל אותה".

נציבת שב"ס הזכירה כי הצוות מתמודד עם אתגרים נוספים כמו גם שריפות, הפרות סדר ותקיפות במתקנים ונגד אנשי הצוות. "חווינו גם ירי לעבר מתקנים במרכז, והשלכת רימונים. יש אנשי סגל שחוו איומים בבתיהם מתוקף תפקידם כאנשי שב"ס", הוסיפה.

"נשאלתי אם יש שת"פ מהכלא לבריחה, זה נבדק. אם ידעתי הסוהרת שנרדמה? זה ייבדק", אמרה. "בעניין המינוי שלי - מעולם לא מוניתי לשום תפקיד בגלל שאני אישה. לא עשו לי הנחות".