המשטרה הודיעה הערב (שלישי) כי חקרה את סבו של איתן בירן, שמואל פלג, החשוד בחטיפתו ארצה. עם סיומה, שוחרר בתנאים מגבילים. על פי פרסום בחדשות 13, הסב מוגדר במשטרת איטליה כחוטף, וכן בכתב החשדות נגדו נכתב: "זוהי הפרה ברורה של זכויות משמורת". עם זאת, מי שצפוי להכריע בסוגיה הוא בית המשפט בישראל.

משפחתו של איתן בירן מצד האב, זו השוהה באיטליה, הגישה מוקדם יותר היום בקשה פורמלית לבית המשפט למשפחה בתל אביב להחזרת איתן למשפחתו באיטליה. בית המשפט הישראלי הוא שיכריע בסוגיה הסבוכה והקשה.

על פי הפרסום בחדשות 13, בעת חקירת הסב, הוא טען כי מאחר וארץ הולדתו של איתן היא ישראל, עליו לגדול כאן ועל כן לא מדובר בחטיפה. החקירה מתנהלת בשיתוף משטרת ישראל ואיטליה, כאשר מרכז הכובד באיטליה. בנוסף, צוין כי אירוע החטיפה לכאורה תוכנן ימים קודם לכן, ייתכן ששבועות, שכן מסלול ההגעה ארצה נקבע במיוחד מנמל התעופה לוגאנו שבשוויץ, שם הבידוק אינו קפדני דיו. 

עוד פורסם, כי נציג המשפחה מצד האם פנה ימים לפני כן לחברות תעופה רבות וסיפר על סב ונכד שחייבים להגיע בדחיפות לישראל כי הם נפצעו בתאונה פרטית. החברה שביצעה את הטיסה היא חברה צרפתית והתאריך נקבע מראש ליום שבת האחרון, כאשר הוזמן מראש טיפול לילד, כדי שלא יאלצו לעבור בידוק רגיל עם נחיתתם בארץ.

כזכור, ביום ראשון הודיעה משפחת אמו של איתן בן ה-5 כי הוא חזר לישראל, "כפי שרצו הוריו". הם הוסיפו כי עם הגעתו, נמצא איתן בטיפול אינטנסיבי של צוות רפואי בכיר בבית החולים "שיבא" בתל השומר "לנוכח מצבו המורכב והרגיש שלא ניתן לפרטו".

הם הכחישו כי איתן נחטף מאיטליה, כפי שטוענת משפחתו של אביו המתגוררת בארץ המגף. "הבאתו של איתן לישראל נעשתה באופן המגשים את צוואת הוריו, הוא לא נחטף ולא שום דבר מופרך הדומה לכך. הוא נמצא בחיק המשפחה, עטוף באהבה וחום כפי שראוי שיהיו לו". 

העיתון האיטלקי 'לה רפובליקה' דיווח כי משטרת העיר פאביה פתחה בחקירה נגד שמואל פלג, סבו של איתן, בחשד "לחטיפה בנסיבות מחמירות".

עוד דווח כי עורכת הדין כריסטינה פאני, אחת מעורכות הדין של איה בירן, הדודה מצד האב והאפוטרופוס המשפטי של איתן, הגיעה הבוקר לבית המשפט המקומי כדי "לשוחח עם השופטת ולהפעיל את אמנת האג הבין-לאומית", המתמקדת בהיבטי המשפט הבין-לאומי בנושא ילדים. 

בנוסף, האתר האיטלקי Corriere della sera חשף  את נתיב הבריחה של איתן הקטן וסבו מאיטליה לישראל, לאחר שקיבל את ההחלטה כשלטענתו מצבו הנפשי והפיזי של הילד רע מאוד.

על פי הפרסום, ביום שבת בשעה 11:30 בבוקר אסף פלג את איתן מבית דודתו לאחת הפגישות שאמורות לסייע לו לחיות חיים רגילים ככל האפשר. "אני אקח אותך לקנות הרבה צעצועים", אמר לו בזמן שהעמיס את כיסא הגלגלים וההליכון של איתן לרכבו.