‏בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום (שלישי) שלוש שנות מאסר וכן קנס בסך עשרת אלפים שקלים על ציון כהן בן ה-69 מקיבוץ מרום גולן, לאחר שהורשע שהצית והניח מטענים בבתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, במהלך 2020. כהן, חילוני, עשה את המעשים על מנת להפסיק שירות לחילונים במוסדות והודה כי "מטרתו הייתה הפרדת דת ומדינה".

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד מורן אדרי טרבלסי, כהן החליט לגרום לשריפת בתי דין רבניים ומועצות דתיות ברחבי ישראל, באמצעות הפעלת מטענים, שיתלקחו בכל המוסדות בו זמנית, במטרה לגרום להפסקת מתן שירותי מוסדות הדת לציבור החילוני ובכך לתרום למטרתו העיקרית - הפרדת דת ומדינה.

החל מינואר 2019 הוא ביצע הכנות לביצוע התוכנית – ביקר במוסדות דת ברחבי ישראל לצורך איסוף מידע כשהוא מחופש להומלס, השתתף בקורס פריצת מנעולים, ערך ניסויים בחומרי בעירה במחסן במרום גולן, רכש ציוד וחומרים וייצר מטעני תבערה.

במאי 2020 הצטייד הנאשם ב-12 מטענים ונסע למוסדות דת שונים ברחבי הארץ, כשהוא מחופש להומלס. בן ה-68 ערך בדיקות סופיות והטמין את המטענים ובגדים מאיצי תבערה בשישה מוסדות דת  - בית הדין הרבני בפתח תקווה, המועצה הדתית באשדוד, המועצה הדתית בתל אביב, בית הדין הרבני בתל אביב, המועצה הדתית בכפר סבא ובית הדין בכפר סבא.

כהן כיוון את המטענים שיפעלו באותה השעה, וב-17 במאי במהלך הלילה הופעלו ששת המטענים שהטמין, הציתו את מוסדות הדת וגרמו לנזקים של עשרות אלפי שקלים. בנוסף, מייחס כתב האישום לנאשם התפרצות והצתה של בית הדין הרבני בתל אביב בשנת 2005. כתוצאה ממעשיו, נשרפה הקומה הראשונה של בית הדין לרבות עמדות הקבלה ותיקי הארכיון. הנזק מוערך בכ-2.7 מיליון שקלים.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד אדרי טרבלסי: "המשיב, לא בחל באמצעים, וללא מורא מהחוק התפרץ למוסדות הדת, הטמין בהם מטענים והצית אותם. המשיב לא הסתפק במוסד אחד, אלא הצית ארבעה מוסדות דת בו זמנית.  למיותר לציין, כי מעשיו של המשיב מלמדים על מסוכנות זועקת לשמים ועל תעוזה יוצאת דופן. ההכנות הרבות ובמשך כשנתיים שערך המשיב, ריבוי המטענים, סוגם וגודלם, שימוש בחומרי נפץ רבים ומסוכנים והנגישות אליהם מלמדים כי המשיב הינו מסוכן. אך בנס, הסתיים אירוע זה בנזק רכושי בלבד. ורק ביד המקרה, לא נשרפו המבנים כליל ולא נפגעו חיי אדם".

מהפרקליטות נמסר: "בימים הקרובים אנו נלמד את גזר הדין ונשקול את צעדינו".