כל עובד במדינת ישראל מבוטח בביטוח תאונות עבודה שניתן על ידי המוסד לביטוח לאומי. תכליתו של ביטוח זה היא להעניק לעובדים שנפגעו במהלך עבודתם את הפיצוי עבור אובדן ההכנסה שנגרם להם לאחר הפגיעה בעבודה וכתוצאה ממנה. חשוב לציין כי גם תאונת דרכים שאירעה לעובד בדרכו לעבודה או בדרכו חזרה מהעבודה לביתו תיחשב כתאונת עבודה.

עובד שנפגע בתאונת עבודה זכאי לקבל טיפול רפואי ראשוני ללא עלות בקופת חולים, במד"א, בבית חולים או במרפאה לרפואה דחופה הסמוכים למקום שבו התרחשה התאונה. המשך הטיפול הרפואי יינתן לעובד ללא כל עלות מצידו בקופת חולים שבה הוא מבוטח.

איך מקבלים דמי פגיעה?
עובד שנפגע בעבודה ובעקבות זאת נפגע כושר העבודה שלו יהיה זכאי לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי ביחס לתקופה שבה הוא לא היה כשיר לבצע את עבודתו וזאת עד לתקופה מרבית של 91 יום. במסגרת התביעה לדמי הפגיעה העובד יידרש לתאר את נסיבות התאונה ולנקוב בתאריך שבו הוא הפסיק לעבוד עקב הפגיעה. חשוב לציין כי את התביעה לדמי פגיעה יש להגיש תוך תקופה של 12 חודשים ממועד הפגיעה כאשר איחור בהגשתה עלול לפגוע בזכאות לדמי פגיעה ולגרום להפחתה של גמלת הנכות אם ייקבעו לעובד אחוזי נכות בהמשך.
 
אדם שתביעתו לדמי פגיעה אושרה על ידי המוסד לביטוח לאומי הסבור כי נותרה לו נכות בעקבות הפגיעה בעבודה, יוכל להגיש תביעה לקביעת דרגת נכות מעבודה במהלך תקופה של שנה ממועד הפגיעה. לאחר הגשת טפסי התביעה וצירוף המסמכים הרפואיים הרלבנטיים, המוסד לביטוח לאומי יזמן את העובד לוועדה רפואית שתבדוק אותו ותקבע את דרגת נכותו בעקבות התאונה. עובד שנקבעו לו אחוזי נכות זמניים או קבועים יקבל קצבת נכות מעבודה או מענק נכות מעבודה בהתאם לאחוזי הנכות כאמור.

הגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות נגד המעסיק
אם עובד נפגע במקום העבודה בעקבות רשלנות המעסיק, הוא יוכל להגיש נגדו תביעת פיצויים בגין רשלנות. כדי לזכות בפיצויים מהמעסיק העובד יצטרך להוכיח שמעסיקו הפר את חובת הזהירות שהוא חב כלפיו ובכך התרשל כלפיו, להוכיח כי נגרם לו נזק בעקבות ההפרה שביצע המעסיק ולבסס קשר סיבתי בין ההתרשלות של המעסיק ובין הנזק. 

פניה לעורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה בסמוך לאחר מעורבות בתאונת עבודה תמקסם את הסיכויים של הנפגע לקבל את מלוא הפיצוי מהמוסד לביטוח לאומי ומהמעסיק. עורך הדין ייבחן את נסיבות התאונה לעומק ויגבש בשיתוף העובד אסטרטגיית פעולה מתאימה שתכליתה להביא למיקסום הפיצוי שיקבל העובד ולמיצוי מיטבי של זכויות העובד מול המעסיק ומול המוסד לביטוח לאומי. 

ניסיון רב בתחום הביטוח הלאומי והנזיקין
משרד עורכי הדין הראל-יטיב בעל ניסיון רב בתחום הנזיקין והביטוח לרבות תאונות, נזקי גוף וייצוג מקצועי מול המוסד לביטוח לאומי. המשרד כולל כ-20 עובדים מקצועיים וביניהם עורכי דין, מתמחים, צוות מזכירות ומנהלי תיקים. צוות המשרד בעל ניסיון רב ומיומנות גבוהה בליווי עובדים בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי, בייצוג בפני ועדות רפואיות של נפגעי עבודה ובמיצוי זכויות מול המוסד לביטוח לאומי. 

יתרה מזאת, משרד עו"ד הראל-יטיב מיומן ומנוסה בהגשת תביעות פיצויים בגין רשלנות נגד מעסיקים שעובדיהם נפגעו במהלך העבודה. צוות המשרד מעניק לכלל הלקוחות ליווי משפטי מקצועי מתחילת ההליך המשפטי ועד סופו, כולל ייצוג בדיונים בבית המשפט, ניהול משא ומתן מול חברות הביטוח, ייצוג וליווי בוועדות המוסד לביטוח לאומי, הכנת ערעורים לפי הצורך ועוד. 

משרד עו"ד הראל- יטיב חרט על דגלו להעניק שירות משפטי אישי ומקצועי לכל לקוחותיו, תוך הבנת המורכבות של המצב שנכפה על העובד ומציאת פתרונות מותאמים אישית לכל לקוח לפי צרכיו. במהלך השנים המשרד זכה להצלחות רבות ועל כן הוא מקבל בעקביות שבחים והמלצות מקהל לקוחותיו.

פרטי התקשרות:
טלפון: 053-6112890
כתובת: הרצל 30, ראשון לציון
אתר: https://www.din.co.il/lawyers/6614/28764/ 

הכתבה באדיבות האתר: din.co.il

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ מכל סוג או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עלולה להשתנות מעת לעת.