תיק החקירה בעניין פרשת הנייס גיא המורעל קיבל הערב (שלישי) תפנית דרמטית לאחר שבמשטרה שינו את סעיף העבירה ובמקום אספקת והפצת סמים הוחמרה העבירה לסעיף של המתה בקלות דעת שהיא העבירה השנייה מתחת לסעיף רצח. המשטרה תבקש להאריך את מעצרם של שלושת החשודים שנעצרו. 

בסמוך לכניסת החג נפטר צעיר בן 31 שאושפז בבית החולים רמב"ם שבחיפה, זאת לאחר שהשתמש בסם המדובר וחווה הרעלה. על פי החשד, בתוך הסם היה מעורבב רעל עכברים שכלל חומר נוגד קרישה. כמו כן, מסוף השבוע שעבר אושפזו 22 צעירים בבתי החולים בצפון, חלקם עוד מאושפזים כתוצאה מהשימוש בסם המעורבב. 

מדובר בשורת מקרים שהחלו במהלך סוף השבוע האחרון עם אשפוז של 12 צעירים בבתי חולים שונים באזור הצפון. לאחר שעשו שימוש בסם ועל פי החשד והתמונה הקלינית של המאושפזים, עורבב חומר נוגד קרישת דם המשמש כרעל עכברים. 

עם קבלת הדיווח הראשוני בסוף השבוע, נפתחה חקירה משותפת למשטרת ישראל, אגף האכיפה וחטיבת הרפואה במשרד הבריאות, החומרים החשודים נאספו ע"י אגף האכיפה במשרד הבריאות והועברו למעבדה לטוקסיקולוגיה בתל השומר לצורך בדיקת תכולתן. כמו כן בוצעו פעולות חקירה, איסוף עדויות ונעצרו שלושה חשודים תושבי הצפון. המשטרה תבקש מבית המשפט להאריך את מעצרם.