שופטי בג"ץ סולברג, קרא ושטיין קיבלו הבוקר (רביעי) את בקשת המדינה לדחות את ההכרעה בפרשת פינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר בחצי שנה נוספת, עד ל-6 במרץ 2022.

עם זאת, מתחו השופטים ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בפרשה וגרירת הרגליים שלה. "שוב חוזר הניגון, והוא צורם. אין ספק, כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד", כתב השופט סולברג.

"גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קִצבה וקץ. מגיע שלב שבו הניסיון הופך לביזיון.  איננו יכולים לשבת בחיבוק ידיים, באפס מעשה, אל מול גרירת רגליים", הוסיף.

"גם הפעם אנו נעתרים לבקשה לשוב ולעדכן, בחלוף פרק זמן ממושך יחסית – כמחצית השנה. הציפייה היא כי בתום מועד זה תוצג לפנינו הכרעה ברורה, לאחר מיצוי כלל האפשרויות", סיים השופט סולברג את פסק הדין.

ארגון "עד כאן" הגיב להחלטת השופטים: "בג"ץ נותן פעם נוספת פרס למפירי החוק ולרשות הפלסטינית. אי פינוי המאחז מאותת לרשות הפלסטינית מצד ממשלת ישראל ובג"ץ שהיא יכולה להמשיך להשתלט על שטחי C באין מפריע. חאן אל אחמר הוא לצערנו תמונת ראי עגומה של חוסר ההתמודדות של ישראל עם ההשתלטות החד צדדית של הרש"פ על יו"ש. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעצור את הפארסה הזו. אחרי חאן אל אחמר, ישנם עוד מאות רבות של מקבצי בניה פלסטינים בלתי חוקיים שיש לטפל בהם".

מארגון ידידי הג'הלין נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט: "חבל שבית המשפט העניק ארכה נוספת ולא דחה על הסף את  העתירה הפוגעת בערכי השוויון. הגיע הזמן למצוא פתרון הגון ומוסכם. פתרון לטובת הבדואים, אך לא פחות לטובת החברה הישראלית"