במסגרת ההליך הפלילי יש שלושה שלבים עיקריים אשר מתבצעים בתום החקירה בכפוף לקיומו של בסיס ראייתי לכך שהעבירה בוצעה על ידי החשוד ולסבירות להרשעה, מוגש נגדו כתב אישום וכעת יתחיל להתנהל נגדו הליך פלילי.

השלב הראשון הוא הקראת כתב האישום - מדובר בשלב הראשון שבו בית המשפט מקריא לנאשם את כתב האישום שהוגש נגדו ומבקש את תגובתו לאישומים. הנאשם ניצב מול מספר אפשרויות, להודות או לכפור באשמה בנוגע למיוחס לו בכתב האישום. אם בשלב זה הנאשם מחליט להודות במיוחס לו, בית המשפט ירשיעו ויעבור לשלב הטיעונים לעונש. אם יחליט הנאשם לכפור באשמה, בית המשפט יקבע את התיק להמשך ניהול הליך הוכחות.

השלב הבא הוא שלב ההוכחות אשר נפתח על ידי התביעה אשר תזמן את עדי התביעה אשר מעורבים בתיק, את השוטרים שהיוו חלק מניהול תיק החקירה כמו גם מומחים שהגישו את חוות דעתם בתיק. הסנגור אשר מייצג את הנאשם רשאי לזמן את העדים לחקירה נגדית. בעת סיום עדותם של עדי התביעה, יוזמנו עדים מטעם הנאשם ותינתן לתביעה אפשרות לזמן את העדים האלו לחקירה נגדית כדי לסתור את גרסאותיהם.
 
לאחר מכן יקבע בית המשפט אם הנאשם אשם בדין או שיש לזכות אותו מהאישומים נגדו. אם חלילה יוחלט שהנאשם אשם, יתקיים השלב האחרון הוא השמעת הטיעונים לעונש, לאחר שהתביעה וההגנה הציגו את טיעוניהן לעניין העונש, ההגנה תנסה להפחית את עונשו של הנאשם ככל שניתן ואילו התביעה תטען להשתת העונש המקסימלי על הנאשם.
 
בסוף שלב הטיעונים לעונש, יינתן גזר הדין לנאשם על ידי השופט אשר יקבע מהו העונש הראוי לנאשם בהתבסס על האישומים נגדו לאחר התייחסות לטענות התביעה וההגנה.

חשיבותו של עורך דין פלילי 
במסגרת ההליך הפלילי יש חשיבות רבה לייצוג של עורך דין פלילי מקצועי ומנוסה מוקדם ככל האפשר בשלבי ההליך הראשוניים שכוללים בין היתר מעצר וחקירה. יש לציין כי המעצר מהווה יתרון עבור חוקרי המשטרה שלרוב ינסו לקבל הודאה מהחשוד בפלילים כבר בשלב זה. מן העבר השני, תפקידו העיקרי של עורך הדין הפלילי הוא להסביר לעצור את זכויותיו מכוח החוק ופסיקת בתי המשפט ולהעניק לו ייעוץ משפטי טרם חקירתו ביחס לעבירות שהוא חשוד בביצוען. 

בחירה בעורך דין פלילי מנוסה ובעל ידע רב בתחום עשוי להכריע את תוצאות ההליך המשפטי הפלילי, כאשר ייעוץ משפטי שגוי, מוטעה או חובבני עלול לגרום לחשוד נזק בלתי הפיך בהמשך הדרך.

עורך הדין אלעד שאול הוא אחד מעורכי הדין הפליליים המובילים בארץ בתחום המשפט הפלילי ובעל מומחיות מיוחדת בעבירות מחשב, סייבר ועבירות כלכליות, צבר ניסיון רב כתובע פלילי בפרקליטות מחוז תל אביב על כן הוא מכיר היטב את עבודתו של עו"ד פלילי בתל אביב מול גופי התביעה ובתי המשפט השונים בעיר ובמחוז. כמו כן, עו"ד שאול דוגל בהשקעת מירב המאמצים עבור לקוחותיו תוך הקפדה על מקצועיות ויסודיות בעת מתן השירות המשפטי וכל זאת לצורך השגת התוצאה המיטבית עבורם.

עורך הדין אלעד שאול הוא בוגר (L.L.B) תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, חבר בוועדה לאיסור הלבנת הון, ועדת משפט וטכנולוגיה, הוועדה לעניינים פליליים וחבר בפורום הפלילי של מחוז תל אביב.

ייצוג משפטי מקיף ויסודי בכל הערכאות המשפטיות
עורך הדין אלעד שאול הוא מומחה בייצוג נאשמים בתיקים של עבירות מחשב ומנהל את מחלקת הסייבר במשרד אשר מדורגת בין מחלקות הסייבר המובילות בישראל.

כמו כן, משרד עו"ד אלעד שאול ושות' מעניק ייעוץ וייצוג משפטי עבור לקוחות במגוון הליכים משפטיים מהדין הפלילי, המשמעתי והמנהלי, כגון: עבירות אלימות, זיוף ומרמה, צווארון לבן, עבירות הונאה, עבירות סמים, פשיעת סייבר ועבירות מחשב, רישוי כלי יריה ועוד.

נוסף על כך, עורך הדין אלעד שאול הוא שותף מייסד במשרד אלעד שאול ושות' ונחשב לאחד המומחים הראשונים בתחום הסייבר הפלילי ועוסק בין היתר בייצוג תאגידים, ארגונים ופרטיים בכל הנוגע לפשיעת סייבר.

פרטי התקשרות:
לאתר משרד אלעד שאול ושות': https://www.ese.co.il 
טלפון: 053-6112867
כתובת: מגדל ב.ס.ר 4 (קומה 34) רח' מצדה 7, בני ברק|
אתר: https://www.din.co.il/lawyers/9133/26834/ 

הכתבה באדיבות האתר: din.co.il

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ, מכל סוג, או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עשויה להשתנות, מעת לעת.