אדם אשר חשוד בביצוע עבירות, יעבור חקירה משטרתית ולאחריה, התביעה תבחן את התיק ואם יהיה מעל ספק סביר כי ישנן ראיות מספקות עבור הרשעה, יוגש כתב אישום על ידי מדינת ישראל נגד הנאשם אשר מרגע הגשת כתב האישום אינו מוגדר עוד חשוד אלא נאשם.

לאחר מכן, השלב הבא הוא הקראת כתב האישום בבית המשפט, אשר במסגרתה השופט היושב בדין יוודא שהנאשם מבין את תוכן כתב האישום ובית המשפט יבקש את תשובתו לאישומים.

שתי אופציות מרכזיות לתשובת הנאשם
"הודאה באשמה" - בעת הודאה באשמה, בית המשפט ירשיע את הנאשם בביצוע עבירה פלילית. ולאחר מכן, הצדדים יטענו לעונש שיוטל על הנאשם. שלב זה נקרא "טיעונים לעונש" אשר בסיומו יינתן גזר דין הכולל את העונש שיוטל על הנאשם.

"כפירה באשמה" - התיק יעבור לשמיעת הוכחות מטעם שני הצדדים. ייקבע מועד לדיון אליו יזומנו עדי ההגנה ועדי התביעה אשר יטענו כל אחד לעמדתו, עמדת התביעה תנסה להרשיע ולהטיל על הנאשם עונש חמור ואילו עורך הדין הפלילי, הסנגור, יילחם לצורך זיכוי הנאשם.

לאחר קריאת חומר הראיות, ייקבע מועד לניהול משא ומתן עם התובע, כאשר במסגרת זו הסנגור יצטרך להציג כשלים ומחדלים של רשויות החקירה או התביעה ובסיום יבקש לסיים את ההליך המשפטי באחד מהליכים אלו:

  • תיקון או ביטול כתב האישום - ניהול משא ומתן בין התובע לבין הסנגור, הצגת הטיעונים על פיהם יש לבטל את כתב האישום כנגד הנאשם. אפשרות נוספת לביטול כתב האישום היא בעת ניהול הליך ההוכחות וחקירת העדים כאשר התביעה תבחין בכך שהתיק לא "חזק" מספיק ותביא לביטול כתב האישום. יש לציין כי אם כתב האישום כבר הוקרא לנאשם, בית המשפט צריך לאשר החלטה זו.
  • הטיית ההליך להסדר מותנה - העבירה אינה מסוג פשע, היעדר עבר פלילי ב-5 השנים האחרונות, התובע לא ממליץ על מאסר בפועל, הודאה בעבירה וקבלת העונש.
  • חתימה על הסדר טיעון - הנאשם מודה בביצוע חלק מהעבירות המיוחסות לו ובתמורה התביעה מסירה חלק מהאישומים מתוך כתב האישום.

חשיבות עורך דין פלילי בעת קבלת כתב אישום
גם בשלבים המקדימים של חקירת משטרה, עורך דין פלילי יכול לסייע בייעוץ והכוונה נכונה אל עבר תוצאה אופטימלית יותר עבור החשוד, על ידי כך שיגיש בקשה לסגירת התיק ואף בקשת שימוע לפני הגשת כתב אישום. בשלב זה ניתן לשכנע את התביעה לא להעמיד את החשוד לדין. לפיכך שלבים אלה הם קריטיים.

בחירת עורך דין פלילי מנוסה עשוי להשפיע רבות על עצם הגשת כתב האישום, כאשר ייעוץ משפטי שגוי יכול להוביל לפגיעה בזכויות הנאשם בהמשך ההליכים המשפטיים.

עורך הדין אלעד שאול הוא עורך דין פלילי מנוסה בתחום אשר טיפל במספר רב של תיקים שבהם הוגשו כתבי אישום והביא לביטולם ולסיום ההליך הפלילי. יתרה מכך, עו"ד אלעד שאול נלחם על קו ההגנה של לקוחותיו, מוודא שזכויותיהם לא נפגעות וחותר כל העת לשכנע את התביעה שלא להגיש את כתב האישום נגדם.

בחירת עורך דין פלילי בעל ניסיון 
עורך הדין אלעד שאול הוא שותף מייסד במשרד עו"ד אלעד שאול ושות', צוות המשרד כולל עורכי דין יוצאי פרקליטות מחוז תל אביב ובוגרי רשויות התביעה בישראל, בעלי ניסיון והיכרות מעמיקה עם הנחיות פנימיות של רשויות התביעה, בקיאות ברזי ההליך הפלילי ובמטרותיהן של רשויות התביעה ועוד.

כמו כן, משרד עו"ד אלעד שאול ושות' מעניק ייעוץ וייצוג משפטי ללקוחות במגוון הליכים משפטיים פליליים, משמעתיים ומנהליים, כגון: עבירות צווארון לבן, זיוף ומרמה, פשיעת סייבר ועבירות מחשב, עבירות אלימות, עבירות הונאה, עבירות סמים, רישוי כלי יריה ועוד.

עורך הדין אלעד שאול הוא בוגר (L.L.B) תואר ראשון במשפטים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, חבר בוועדה לאיסור הלבנת הון, ועדת משפט וטכנולוגיה, הוועדה לעניינים פליליים וחבר בפורום הפלילי של מחוז תל אביב. עו"ד שאול מאמין כי מקצועיות בשילוב עם ליווי צמוד וזמינות מלאה ללקוחות משרדו הם המפתח למיצוי זכויות עבור לקוחותיו ולהשגת התוצאות המיטביות עבורם במסגרת ההליך המשפטי.

פרטי התקשרות:
לאתר משרד אלעד שאול ושות': https://www.ese.co.il
טלפון: 053-6112867
כתובת: מגדל ב.ס.ר 4 (קומה 34) רח' מצדה 7, בני ברק
אתר: https://www.din.co.il/lawyers/9133/26834/ 

הכתבה באדיבות האתר: din.co.il

*לתשומת ליבך, המידע בעמוד זה אינו מהווה יעוץ, מכל סוג, או המלצה לנקיטת הליך או אי נקיטת הליך. כל המסתמך על המידע עושה זאת על אחריותו בלבד. נכונות המידע עשויה להשתנות, מעת לעת.