המהנדס של מירון בוועדת החקירה: "לא בדקתי או אישרתי את המעבר בו אירע האסון"

עאמר חליליה, מי שהיה המהנדס לפני האסון הנורא על ההר, הודה במהלך מתן עדותו כי לא בחן את בטיחותו ותקינותו של המעבר, וטען כי מדובר במעבר חירום שנבנה טרם כניסתו לתפקיד

מתן וסרמן צילום: פרטי
ועדת החקירה לאסון מירון
ועדת החקירה לאסון מירון | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חליליה טען להגנתו כי היה מדובר במעבר חירום שנבנה עוד לפני כניסתו לתפקיד, ומאז נכנס לתפקידו הקים על ההר עוד מעברי ביטחון. עוד טען המהנדס, כי כמות האנשים שהעריך שיכולים להיכנס אל ההר עומד על שליש לערך מכמות האנשים שעלו בליל ההילולא בפועל.

במהלך עדותו האלוף במיל' שלמה ינאי, חבר הוועדה, שאל את ח'ליילה: "חתמת על תיק בטיחות ואמרת שלא ידעת שיהיו בכל הדלקה יותר מ-5,000 איש. זה הפתיע אותך כך אמרת. אתה פתאום רואה שיש 70 אלף איש בהר. לא חשבת להתריע?" ח'ליילה השיב: "אמרתי לקצין שהמקום הזה צפוף".

עוד העיד ראש ענף אבטחה ורישוי במשטרה לשעבר, פנחס אזרזר, שכיום עובד בחברת הנדסה פרטית. "הרחתי שמשהו לא בסדר כשראיתי את התוכנית של ההדלקות, ואז שלחתי תכנית הדלקות משלי והצעתי לעשות הדלקות במקביל על מנת לפזר את האנשים, לפזר את הקהל. העליתי את זה מול כמה גורמים בכמה פעמים, ואף אחד לא הקשיב לי. כוחי היה דל. הזמינו אותי להדמיה למקרה של שריפה במקום כמה ימים לפני. באמצע, קמתי על הרגליים ואמרתי להם 'אם אתם לא תשמרו על מעברים חופשיים יהיה לנו כאן אסון'".

תגיות:
ועדת חקירה
/
האסון במירון
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף