אירוע האלימות אמש בכפר קאסם, במהלכו שוטרים ומתנדב שהגיעו לעיר הותקפו על ידי ההמון, ממשיך לעורר רגשות קשים בקרב שוטרי משטרת ישראל. אשרה אסף, ראש הזכויות על השוטרים, אמרה: "קראתי לשוטרים שלא לתת שירות יותר לאזרחים. מי אמר שאנחנו לא יכולים לשבות. שייתנו שירות רק מתוך התחנות". 

לדברי אסף, "השוטרים מפחדים, הם אומללים, אנחנו מדינה שאיבדה משילות וזה לא בגלל המשטרה. אני בטוחה שאם מח"ש לא הייתה ברקע אותם תוקפים היו מקבלים בחזרה מכות. השוטרים מפחדים מחקירות, אני חושבת שחייבים ללמד שוטרים שאם מכים אותם הם חייבים לנקוט ביד תקיפה".

זה התחיל באנרכיה לפני כשלוש שנים. אני מקבלת אלפי פניות משוטרים שידיהם כבולות. השר טוען שיש להם שעות נוספות והיד של הערבים על הפרצוף שלהם זה כבר תקלה חמורה. מי שמוריד דם משוטר צריך שיוריד דם מגופו", המשיכה אסף. 

בנוסף לכך, שוטר ממחוז המרכז אמר: "מה שקרה בסוף השבוע זה אירוע נורא ואיום אבל אי אפשר לבוא בטענות לשוטרים. הם הותקפו מול המון אלים, ספגו אגרופים ואיומים ואם היו פותחים בירי היו עוצרים אותם לחקירה במח"ש".

לדבריו, שולחים אותם למשימות בלתי אפשריות: "חייבים לשנות את ההנחיות והחוקים אחרת ארגון האכיפה הכי משמעותי במדינה שאני חלק ממנו יאבד את זה. לא יכול להיות שהילדים שלנו יראו אותנו בעלי המדים סופגים מכות בצורה כזאת ואנחנו לא מגיבים. חייבים להיכנס לכפר קאסם עם כל הכוח ולהביא את כל מי שהיה שם עד אחרון הפורעים".

שוטרת אחרת סיפרה כי "זה מפחיד רק לראות את התמונות. היום כבר אין הרתעה מהשוטרים. אני מגיעה לטפל באירוע ואפילו ילדים מתחצפים ומאיימים כי הם יודעים שאנחנו בעלי התפקידים במצוקה במקרים כאלה. אני מחזקת את חבריי למדים אבל התמונות איומות ומזעזעות".