בית משפט השלום בחיפה האריך היום (ראשון) בשמונה ימים את מעצרו של החשוד ברצח של ליטל יעל מלניק בת ה-17 בקרית מוצקין. מדובר באח מוסמך שעל פי החשד הכיר את הקורבן בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל, שם עבד ושם אושפזה הקורבן. במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של רצח בכוונה תחילה ובבית המשפט טענו כי הוא נערך מבעוד מועד והתכונן לביצוע הרצח. עוד הם טוענים כי החשוד שיבש הליכי משפט והפר הוראה חוקית, וביצע עבירות נוספות.

נציין כי אמש חשף "מעריב" את דבר החשד המתחזק כי החשוד קבר את מלניק בעודה בחיים, באירוע המכונה "קבורה צ'צ'נית". נציג ימ"ר מחוז חוף במשטרה, רס"ב זכי מויאל, ציין בדיון כי "מדובר בחקירה מורכבת. החשוד מסר גרסה מעורפלת ולא ברורה ויש עדיין עוד הרבה עבודה בחקירה".

לדבריו, מצב מציאת הגופה וממצאים שנתפסו בזירה הם ראיה לכך שהחשוד ביצע עבירות שיבוש: "מדובר בתיק מורכב וחמור מאוד שיש בו עדיין הרבה עבודה וחקירה מורכבת לפנינו", אמר רס"ב מויאל בבית המשפט.

יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)
יעל ליטל מלניק (צילום: צילום מסך מתוך הפייסבוק)

פרקליטו של החשוד, עו"ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, הביע ביקורת על התנהלות המשטרה שלדבריו פרסמה כבר אמש פרטים רבים בכלי התקשורת, ולטענתו לא ראוי שכך תתנהל החקירה. הוא הוסיף כי "מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את החשדות, משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו מצפים שהמשטרה תחקור את גרסתו בהקדם". החשוד אמר כשפניו מכוסות בחולצתו: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה. לא אני עשיתי את זה, ממש לא יודע מי".