רות מלניק, אחותה של ליטל יעל מלניק בת ה-17 שנרצחה על פי החשד בקרית מוצקין וגופתה נמצאה אתמול, סיפרה היום (ראשון) בראיון ל"וואלה!" על אחותה הקטנה. "היא הייתה ילדה מיוחדת, כולם אהבו אותה והתחברו אליה למרות שהיא הייתה מרדנית".

מלניק ציינה כי התקופה האחרונה הייתה קשה לאחר שמצבה של ליטל יעל החל להידרדר. "היא התחילה ללמוד בפנימייה לפני יומיים, רצתה לסיים בגרויות", סיפרה האחות. ליטל יעל עברה לפנימיית "כרמיה" שבדרום הארץ רק יומיים לפני העדרה. במהלך שהותה שם סיפרה לצוות החינוכי על קשר שיש לה עם גבר בן 49, אח במחלקה לנוער וצעירים במרכז הרפואי לבריאות הנפש "מעלה הכרמל" בטירת הכרמל, שם אושפזה לפני כמה חודשים.

בית משפט השלום בחיפה האריך מוקדם יותר בשמונה ימים את מעצרו של החשוד ברצח של מלניק. מדובר באח מוסמך שעל פי החשד הכיר את הקורבן בבית החולים הפסיכיאטרי, שם עבד ושם אושפזה הקורבן כאמור. במשטרה מייחסים לחשוד עבירות של רצח בכוונה תחילה ובבית המשפט טענו כי הוא נערך מבעוד מועד והתכונן לביצוע הרצח. עוד הם טוענים כי החשוד שיבש הליכי משפט והפר הוראה חוקית, וביצע עבירות נוספות.

החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

אמש חשף "מעריב" את דבר החשד המתחזק כי החשוד קבר את מלניק בעודה בחיים, באירוע המכונה "קבורה צ'צ'נית". 

פרקליטו של החשוד, עו"ד בוריס שרמן מהסנגוריה הציבורית, הביע ביקורת על התנהלות המשטרה שלדבריו פרסמה כבר אמש פרטים רבים בכלי התקשורת, ולטענתו לא ראוי שכך תתנהל החקירה. הוא הוסיף כי "מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי. הוא מכחיש את החשדות, משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסה להשתלשלות האירועים. אנו מצפים שהמשטרה תחקור את גרסתו בהקדם".

החשוד אמר כשפניו מכוסות בחולצתו: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה. לא אני עשיתי את זה, ממש לא יודע מי".