עמי איילון, ראש השב"כ לשעבר, התייחס (היום) ראשוןן בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM להחלטת הממשלה לרתום את השב"כ למאבק בפשיעה במגזר הערבי: "הפשיעה בחברה הערבית כבר מזמן חצתה את מה שלא אמור להטריד אותנו מאוד - גם לגבי ההווה וגם לגבי העתיד".

איילון הביע את עמדתו לגבי ההחלטה: "אני חושב שההחלטה שהתקבלה, היא החלטה מאוזנת ונכונה שמצד אחד יש בה את הכלים על מנת להבטיח ששב"כ לא יפגע פגיעה בלתי מידתית באזרחי מדינת ישראל בחברה הערבית. מצד שני החלטה זו תסייע למה שמדינת ישראל לא הצליחה לעשות וזה להשתלט על הפשיעה בחברה הערבית".

עוד ציין ראש השב"כ לשעבר כי "לשירות הביטחון הכללי יש בעיקר כלים מודיעיניים שאין למשטרת ישראל ומאחר ויש לו את האפשרות הזו, אז על שירות הביטחון הכללי יש פיקוח ובקרה. הממשלה למעשה רוצה להרחיב את פעילות השירות הביטחון הכללי. לשירות הביטחון הכללי אסור לעסוק במאבק בפשיעה, אלא רק בטרור - ומה שקורה במגזר הערבי, זו פשיעה ולא טרור".

לבסוף, אמר איילון: "אני מודע לרגישויות, אבל עדיין זכותה של הממשלה להחליט להילחם בצורה אפקטיבית. החלטת הממשלה לא מטילה על השב"כ את האחריות על המאבק בפשיעה, אלא אומרת כי השב"כ וצה"ל יסייעו למשטרת ישראל באותם הדברים שדורשים כלים מודיעיניים. עם זאת, אני מצפה שיהיה פיקוח ברמה גבוהה".