הדיונים בתיק 4000 התחדשו הבוקר (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים, כשבמוקד המשך החקירה הנגדית אל מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, על ידי של סנגורי בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן עוזר. במהלך הדיון עלו שמות של פוליטיקאים ואנשי תקשורת נוספים שאיתם ניהל אלוביץ', לטענת ההגנה, קשרים ענפים.

לאורך ישיבות חקירה נגדית רבות עד כה מנסים בהגנה להפריך את התזה של היענות חריגה לטובת נתניהו או בכלל מטעם בני הזוג אלוביץ', הבעלים לשעבר של וואלה! ובזק, כאשר מנכ"ל וואלה! לשעבר אילן ישועה מוצג כדמות שידה בכל. כלומר ברצונו מיטיב לכאורה עם פוליטיקאים ואנשי שם שונים שפנו אליו, ובמקרים מסוימים הוא אף הוצג כיוזם ההטבות עם תפיסת עולם פוליטית.

מנגד צפויים לטעון בפרקליטות כי ההיקף והאינטנסיביות לגבי בקשות הסיקור מצד פוליטיקאים אחרים נמוכים בצורה משמעותית מאלה שהגיעו מנתניהו וסביבתו. לאחר שבועות ארוכים של פגרה וחגים צפוי להתקיים שבוע דיונים מלא בתיק. כן צפויה הפגנה של תומכי נתניהו מחוץ לבית המשפט, אך לא ברור עדיין אם היא תיערך היום או ביום אחר השבוע.

עו"ד חן שאל את ישועה על שורה של התערבויות שלו לטובת פוליטיקאים, ופתח עם התכתבות בינו לבין אמנון ליברמן, יועצו של השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב. 

ישועה בהתכתבות: "הסקר יעלה בשלוש, אשלח לך לינק. האם העורך שלח לך לינק ומתנהל בסדר?". ליברמן עונה: "סיימנו את השיחה לפני כשעה תודה רבה". לאחר מכן הציג עו"ד חן כתבה מפרגנת בוואלה למיסז'ניקוב מאותו יום. 

ישועה השיב לשאלה ואמר כי "אלוביץ' מינה מעין קצין קישור בינו לבין פוליטיקאים ואמר לי מה שהוא מבקש זה כאילו אני ביקשתי. עוצמת ההנחיה של איש הקשר הייתה חד משמעית. אני מילאתי את הוראות הבוס שלי"

חן: "איך אתה מסביר את זה שאין מילה וחצי מילה על סטס ואמנון ליברמן בחקירות שלך?".
ישועה: "אתה נמצא בחקירה אתה עונה על שאלות ואני לא זכרתי כל מקרה כזה. הסיוע לסטס היה חד פעמי. כששאלו אותי את השאלות עניתי על מה שנשאלתי".

לאחר מכן חן עימת את ישועה עם טענתו של ישועה בדיון הקודם שלפיה אלוביץ׳ ביקש ממנו לאתרג את מועמדותו לנשיאות של בנימין (פואד) בן אליעזר ז״ל. אלא שבניגוד לתיזת האיתרוג עליה העיד ישועה, ושאותה לא העלה בשום מקום במהלך חקירותיו במשטרה, בתכתובות המיילים עם אלוביץ׳ אין ולא אמירה אחת של אלוביץ׳ שלפיה יש לאתרג את בן אליעזר, אף לא במשתמע, אלא טענה כלפי האג׳נדה האישית של עורכי וואלה שלפיה וואלה ״הפך לצהובון מעצבן״.

בהמשך עימת עו״ד חן את ישועה עם דברים שאמר בדיון הקודם סביב אירועי בחירות 2013 והאולפן החדש שהקימו בוואלה, אמירה של ישועה שלפיה ״שאול הנחה אותי לאתרג פוליטיקאים״, ביחס לראיונות באולפן של שטייניץ, אהוד ברק ושלי יחימוביץ׳. ישועה אישר כי אלוביץ׳ לא ביקש לאתרג את ברק או את יחימוביץ׳. חן: ״בניגוד למה שטענת, התמונה יותר מורכבת ממה שניסית לצייר, ובאופן ישיר יש לנו את המציאות הפשוטה. לך היה אינטרס שפוליטיקאים יעלו לרגל לאולפן החדש שהקמת״. ישועה אמר ״כן״.

חן: ״אני מראה איך בכל מקום אתה זורק את הדברים מיכל הקיבול שאול אלוביץ׳, גם במקום שיש לך אינטרס לגיטימי, מסחרי, עסקי״. ישועה ענה: ״אין לי מה להוסיף על זה״.

חן: "יכול להיות שזה אנקדוטלי עבורך, אבל לא עימתו אותך עם גרסאות של שאר העדים, לא באירוע הזה ולא באירוע אחר. הסיבה לכך פשוטה. במסגרת חיפוש האמת שני האנשים כאן אף לא נחקרו". לאחר מכן המשיך הסנגור: ב-27.11.2012 אתה כותב לשר גלעד ארדן 'האם נוכל להחליף מילה?' אתה זוכר על מה שוחחתם?".

ישועה: "אני מניח שעל קמפיין הבחירות. היה לי פיצוץ עם אמיר וייס, מנכ"ל חברת הפרסום מקאן של אילן שילוח, שאחראי על פיזור התקציבים. אני בוודאי התלוננתי על חלוקת התקציבים".

חן: "שלא שמו מספיק תקציב של הליכוד בוואלה".

ישועה: "נכון".

חן: "ב-28.11.2012 מתפרסמת ידיעה בגלובס על כך שטלי בן עובדיה מונתה להיות עורכת וואלה וסמנכלית התוכן. יום לאחר מכן גלעד ארדן כותב לך 'דבר איתי'. אתה זוכר על מה מדובר? רמז: קשור למינויה של עובדיה".

ישועה: "זה היה משהו שקשור לבקשה על כתבה".

חן מציג בקשה לפגוש את השר וישועה אומר שלא זוכר מה היה בפגישה הזו. לאחר שגלעד ארדן מונה למטה ההסברה מציג עו"ד חן התכתבות מה-30.11.2012 'ברכות על המינוי החדש. בהצלחה! הענין שהעלית לא יהיה בעיה, הבטחה אישית שלי, שבת שלום'

חן: "מה אותו עניין שהטריד את מנוחת השר. זה אולי מזכיר לך על מה דיברתם?".
ישועה: "לא זכרתי שהייתה שיחה על משהו אחר אבל זה לא מופרך".
חן: "מתוך זה שזה לא מופך והוא להיות אחראי על תקציבים".
ישועה: "לא חשבתי שתהיה בעיה פוליטית עם טלי בן עובדיה. התיחסתי אליה כאשת מקצוע".

חן מציג התכתבות מצד אחד מאנשי פרסום של הליכוד דורון טל: "דאגו לומר לנו שבקמפיין בחירות לא נותנים בונוסים. תראה מה אתה יכול לעשות". לאחר מכן מציג חן התתכבות נוספת בין טל לישועה. טל מעדכן כי הקמפיין של הליכוד עלה בלעדית בוואלה. ישועה משיב: "לא אשכח, תקבל מה שתרצה לחיזוק מהלכי הקמפיין".

חן: "אני אומר שהכוונה לבונוסים זה סיקור אוהד".
ישועה: "זה כל כך שיגרתי. היקף הבונוסים זה מן הנחה. המילה בונוסים נמצאת אך ורק בתוך התחום של תוספת מדיה פרסומית זה הז'אנר וזה לקוח משם".

חן מציג התכתבות בין אותו איש פרסום מהליכוד שכתב לו "הכתבה שנמצאת בראשית הפך לעניין קריטי". ישועה ענה לו "מטופל בדקות אלה".

חן: "החיבור בין שיווק לתוכן פה זה כבר מובהק. אתה זוכר על מה מדובר?".
ישועה: "איזושהי כתבה שהפריע לליכוד".
חן: "האם עלה בדעתך שההיענות הזו לבקשה של דורון טל שהשקיע כסף באתר עלולה חלילה לעלות כדי עבירה פלילית?".
ישועה: "לא. לא הייתי עושה את זה".
חן: ״אתה זוכר מה עשית בהמשך לפניה של דורון טל? האם שמרת על עצמאות עיתונאית או התערבת במערכת?״.
ישועה: ״התערבתי במערכת״.
חן: ״כלומר בחרת בכסף״.
ישועה: ״אולי לא היה ראוי לעשות את זה״. 

ישועה תקף את הסנגור: "אני למוד ניסיון מחקירתך והטעית אותי הרבה פעמים". על כך השיב לו עורך הדין: ״לשמוע אמירה כזו מאדם כמוך, שבמשך שבעה ימים שהציג כאן מציאות שטוחה, השמיע את כל השקרים, כל הכזבים, וזאת כשיש רבדים והמציאות היא לא שטוחה. כל פעם שאתה תטען שאני מטעה, אתה תקבל את התשובה הזו. למזלנו יש פרוטוקול, והפרוטוקול לא משקר״.

ראש ההרכב הפרידה בין הניצים ואמרה: "זה לא במקום (להערה של ישועה) וזה לא במקום (לעו"ד ז'ק חן). נא לחזור לחקירה ולא להערות אישיות".

לאחר מכן הוצגה עוד התכתבות בין ישועה לטל, בה הם דנים על פרסום קמפיין בחירות של הליכוד באתר וואלה וישועה כותב: "מה אני צריך לעשות? בשביל 1.3 אני מוכן להתאבד".

במהלך הדיון הציג עוד, חן בפני ישועה תכתובות במייל בהן ישנם נתונים לגבי אופי הסיקור של ראש הממשלה לשעבר נתניהו ורעייתו, ומהם עולה כי היו יותר אייטמים שליליים מאשר חיוביים. ישועה השיב כי חשב שהבדיקה לא הייתה רצינית. כשנשאל מדוע לא הזכיר את הבדיקה בחקירתו במשטרה, אמר כי לא זכר אותה.